Na rychlém a konkurenčním trhu s mobilními aplikacemi je pro vývojáře aplikací, kteří chtějí dosáhnout úspěchu, zásadní zvolit účinnou strategii monetizace. Tato studie přispívá k dosavadnímu výzkumu modelů monetizace mobilních aplikací tím, že zkoumá jejich vliv na pravděpodobnost úspěchu aplikace. Cílem tohoto výzkumu je na základě analýzy souboru dat mobilních aplikací různých kategorií poskytnout cenné poznatky o vztahu mezi různými monetizačními strategiemi (včetně nákupů v aplikaci, reklam... zobrazit celý abstraktNa rychlém a konkurenčním trhu s mobilními aplikacemi je pro vývojáře aplikací, kteří chtějí dosáhnout úspěchu, zásadní zvolit účinnou strategii monetizace. Tato studie přispívá k dosavadnímu výzkumu modelů monetizace mobilních aplikací tím, že zkoumá jejich vliv na pravděpodobnost úspěchu aplikace. Cílem tohoto výzkumu je na základě analýzy souboru dat mobilních aplikací různých kategorií poskytnout cenné poznatky o vztahu mezi různými monetizačními strategiemi (včetně nákupů v aplikaci, reklam, placených, bezplatných, bezplatných i placených variant, freemium a předplatného) a pravděpodobností dosažení úspěchu aplikace. S využitím binární logistické regrese a kontroly důležitých proměnných, jako jsou hodnocení uživatelů, kategorie aplikací a konkurence na trhu, odhaluje analýza nuance souvislostí mezi business modely a úspěchem aplikací. Zjištění zpochybňují konvenční předpoklady a nabízejí nový pohled na složitou dynamiku monetizace na trhu mobilních aplikací. Tato práce vyplňuje mezeru ve výzkumu a přispívá k lepšímu pochopení faktorů, které ovlivňují úspěch mobilních aplikací, a poskytuje užitečné poznatky pro vývojáře aplikací, marketéry a odborníky v oboru. |