Analýza a návrh zlepšení marketingové komunikace neziskové organizace Kroky Dobra z. s

Název práce: Analýza a návrh zlepšení marketingové komunikace neziskové organizace Kroky Dobra z. s
Autor(ka) práce: Primakova, Alina
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Truhlář, Filip
Oponenti práce: Gburíková, Alžbeta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se věnuje analýze marketingové komunikace neziskové organizace Kroky Dobra a nabízí doporučení k jejímu zlepšení. Hlavním cílem práce je posoudit efektivitu marketingové komunikace organizace Kroky Dobra na základě provedeného výzkumu a následně předložit návrhy na její zkvalitnění. V teoretické části práce jsou uvedeny klíčové poznatky o marketingu, marketingové komunikaci a její nástrojích. Poté jsou představeny informace o neziskových organizacích a specifika jejich marketingu. V metodologické části jsou prezentovány metody, které jsou použity pro dosažení cíle této práce, a to konkrétně analýza, pozorování, kvalitativní rozhovory, kvantitativní dotazování a syntéza. Praktická část zahrnuje analýzu vybrané neziskové organizace Kroky Dobra, včetně její komunikace. Při zkoumání komunikačního mixu organizace bylo zjištěno, že komunikace je docela účinná, ale nedostatečná pro dosažení cílů stanovených vedením organizace. Slabými stránkami současné komunikace jsou nedostatečné využití a povědomí o existenci webu, absence přehledných informací o organizaci na sociálních sítích a nedostatečná pozornost vůči přímému a word-of-mouth marketingu. Návrhový blok obsahuje doporučení pro vylepšení komunikace. Mezi ně patří využití edukačních videí na zajímavá pro uprchlíky témata pro propagaci na TikToku a YouTube. Zároveň se doporučuje natočit videoprezentace kurzů a aktivit pro web. Je důležité provést celkové zkvalitnění webových stránek prostřednictvím přidávání rozvrhu, recenzí a aktualit i nastavit správnou SEO strategii. Dalším doporučením je zdokonalit obsah na sociálních sítích prostřednictvím sjednocení vizuálního stylu a pravidelného přidávání klíčových informací a benefitů pro návštěvníky. Podstatné je také provádění pravidelných výzkumů pro zjištění zájmu ze strany zástupců cílové skupiny, zavedení newsletteru a podpora sdílení vlastních zážitků.
Klíčová slova: marketingová komunikace; nezisková organizace; Kroky Dobra
Název práce: Analysis and proposal for improvement of marketing communication of the non-profit organization Kroky Dobra
Autor(ka) práce: Primakova, Alina
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Truhlář, Filip
Oponenti práce: Gburíková, Alžbeta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis analyses the marketing communication of the non-profit organization Kroky Dobra and proposes recommendations for its improvement. The main objective of the thesis is to assess the effectiveness of the marketing communication of the Kroky Dobra organization based on the conducted research and subsequently present suggestions for its improvement. In the theoretical part of the thesis, the key findings about marketing, marketing communication and its tools are presented. Afterwards, the information about non-profit organizations and the specificities of their marketing are outlined. The methodological part demonstrates the methods that are used to achieve the objective of this thesis, specifically analysis, observation, qualitative interviews, quantitative questionnaire, and synthesis. The practical part includes an analysis of the selected non-profit organization Kroky Dobra, including its communication. While examining the organization's communication mix, it was found that the communication is quite effective but insufficient to achieve the goals set by the organization's management. Weaknesses in the current communication include the lack of use and awareness of the existence of the website, the absence of clear information about the organization on social media, and the scarce attention to direct and word-of-mouth marketing. The suggestion block contains recommendations for improving the overall communication. These include the use of educational videos on topics of interest to refugees for promotion on TikTok and YouTube. It is also recommended to make video presentations of courses and activities for the website. It is important to make overall improvements to the website by adding schedules, reviews and updates as well as setting up a proper SEO strategy. Another recommendation is to improve social media content by unifying the visual style and regularly adding key information and benefits for visitors. Conducting regular surveys to gauge interest from members of the target audience, implementing a newsletter and encouraging the sharing of custom experiences are also essential.
Klíčová slova: marketing communication; non-profit organization; Kroky Dobra

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra multimédií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 31. 1. 2022
Datum podání práce: 29. 6. 2023
Datum obhajoby: 22. 8. 2023
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/79522/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: