V dnešním dynamickém světě byznysu se stále více klade důraz na efektivní integraci nových pracovníků do firemního prostředí. Můj zájem o toto téma pramení jak z mých vlastních zkušeností, tak ze zkušeností kolegů a přátel pracujících v různých oborech. Pozornost věnovaná procesu onboardingu a zaškolování nováčků má klíčový vliv na prosperitu a úspěch celé organizace. Mnoho studií potvrzuje, že nesprávně nastavený onboarding může vést k negativním důsledkům jak pro firmu, tak pro samotné zaměstn... zobrazit celý abstraktV dnešním dynamickém světě byznysu se stále více klade důraz na efektivní integraci nových pracovníků do firemního prostředí. Můj zájem o toto téma pramení jak z mých vlastních zkušeností, tak ze zkušeností kolegů a přátel pracujících v různých oborech. Pozornost věnovaná procesu onboardingu a zaškolování nováčků má klíčový vliv na prosperitu a úspěch celé organizace. Mnoho studií potvrzuje, že nesprávně nastavený onboarding může vést k negativním důsledkům jak pro firmu, tak pro samotné zaměstnance. Problémy s neefektivním začleněním do firmy se často projevují v podobě vysoké fluktuace a nízké spokojenosti pracovníků. Například průzkum Gallup Hall Group z roku 2017 uvádí, že 88 % zaměstnanců se setkalo s nevhodným procesem onboardingu, 20 % z nich by nedoporučilo svého zaměstnavatele dalším a třetina z nich začíná hledat novou práci již po šesti měsících. Tyto problémy se netýkají pouze specifických oborů či velikosti firem. Bez ohledu na typ a rozsah podniku tvoří jeho jádro firemní procesy, jejichž optimalizace je nezbytná. Špatný onboarding představuje pro firmu značné finanční riziko, jelikož zaškolení nováčků vyžaduje čas a zdroje. Čím rychleji se nováček adaptuje a začne plnohodnotně plnit své úkoly, tím dříve se stává pro firmu přínosem. V této bakalářské práci jsem provedl analýzu procesu zaškolování ve firmách různé velikosti a identifikoval jsem problémy i příležitosti ke zlepšení s využitím e-learningu a LMS systémů. Získaná data z výzkumu, podpořená zpětnou vazbou od zaměstnanců, slouží jako základ pro vytvoření prototypu platformy nové generace, která může výrazně zefektivnit onboarding a zároveň snížit náklady firmy na školení. Stanovené hypotézy H1: Hypotéza tvrdí, že pomocí LMS systémů je možné urychlit a zlevnit proces učení pro společnost bez ztráty kvality Výzkumné otázky VO1: Jak probíhá proces zaučovaní nového zaměstnance ve společnosti? Jak dlouho trvá vyškolit jednoho zaměstnance na úroveň, kdy může vykonávat práci sám? Kolik stojí firme zaškolení jednoho zaměstnance? VO2: Kolik z celkového obsahu zaučovacího kurzu da se naučit online pomoci LMS? Kolik to ušetři peněz? |