Správanie zákazníka pri nakupovaní v e-shopoch s ohľadom na zmenu menového kurzu

Název práce: Správanie zákazníka pri nakupovaní na e-shopoch s ohľadom na zmenu menového kurzu
Autor(ka) práce: Poliaková, Ema
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Hinčica, Vít
Oponenti práce: Sato, Alexej
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cieľom diplomovej práce je zistiť, či menový kurz ovplyvňuje správanie zákazníka pri nákupe na zahraničných elektronických obchodoch. Kvalifikačná práca popisuje e-commerce, generačné kohorty, a následne faktory, ktoré ovplyvňujú zákazníka pri nákupe na e-shopoch. Praktická časť diplomovej práce sa zameriava na výsledky dotazníkového šetrenia. Z dotazníkového šetrenia vyplynulo, že zákazníci preferujú uvádzanie ceny v ich domácej mene pri online nakupovaní a aktuálny stav výmenných kurzov neovplyvňuje načasovanie ich online nákupov. Chí-kvadrát analýzou nezávislosti boli odhalené dve slabé a tri slabé až stredne silné závislostí medzi generáciou a sledovanými faktormi.
Klíčová slova: nákupné správanie zákazníka; menový kurz; e-shop; kvantitatívny výskum; generačné kohorty
Název práce: Správanie zákazníka pri nakupovaní v e-shopoch s ohľadom na zmenu menového kurzu
Autor(ka) práce: Poliaková, Ema
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Hinčica, Vít
Oponenti práce: Sato, Alexej
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce je zjistit, zda měnový kurz ovlivňuje nákupní chování zákazníků na zahraničních elektronických obchodech. Kvalifikační práce popisuje e-commerce, generační kohorty a následně faktory, které ovlivňují zákazníka při nákupu na e-shopech. Praktická část práce je zaměřena na výsledky dotazníkového šetření. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že zákazníci při nákupu na internetu preferují uvádění cen ve své domácí měně a aktuální stav měnových kurzů nemá vliv na načasování jejich nákupu na internetu. Chí-kvadrát analýza nezávislosti odhalila dva slabé a tři slabé až středně silné závislosti mezi generací a sledovanými faktory.
Klíčová slova: kvantitativní výzkum; generační kohorty; nákupní chování zákazníka; e-shop; měnový kurz
Název práce: Customer shopping behaviour on e-shops with regard to currency exchange rate changes
Autor(ka) práce: Poliaková, Ema
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Hinčica, Vít
Oponenti práce: Sato, Alexej
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The aim of the thesis is to find out whether the exchange rate influences the behaviour of the customer when buying on cross-border e-shops. The thesis describes e-commerce, generational cohorts, and the factors that influence the customer when buying in e-shops. The practical part of the thesis focuses on the results of the questionnaire survey. The questionnaire survey revealed that customers prefer to be shown the price in their home currency when shopping online and the current exchange rate does not affect the timing of their online purchases. Chi-square test of independence revealed two weak and three weak to moderate dependencies between generation and the studied factors.
Klíčová slova: customer shopping behaviour; exchange rate; e-shop; quantitative research; generational cohorts

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 27. 9. 2023
Datum podání práce: 26. 4. 2024
Datum obhajoby: 5. 6. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/85670/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: