Změny spotřebního chování v důsledku rozvoje mobilních technologií v oblasti turismu

Název práce: Změny spotřebního chování v důsledku rozvoje mobilních technologií v oblasti turismu
Autor(ka) práce: Bělina, Jaromír
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Vaško, Martin
Oponenti práce: Petrů, Zdenka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá změnami spotřebního chování v důsledku rozvoje mobilních technologií v oblasti cestovního ruchu. Cílem práce je analyzovat, do jaké míry vnímaná užitečnost a snadnost používání ovlivňují přijetí a skutečné využívání mobilních technologií turisty. Teoretickým východiskem je model akceptace technologií (TAM), který umožňuje zkoumat vztahy mezi klíčovými faktory ovlivňujícími uživatelské chování. Výzkumná část je založena na dotazníkovém šetření mezi 222 respondenty, jehož data byla analyzována pomocí Cronbachovy alfy a Pearsonovy korelační analýzy. Výsledky potvrzují, že vnímaná užitečnost a úmysl používat mobilní technologie významně korelují se skutečným využíváním těchto technologií při cestování. Práce přináší nové poznatky o digitálním chování turistů a poskytuje doporučení pro efektivnější vývoj a marketing mobilních služeb v cestovním ruchu.
Klíčová slova: M-turismus; Technology Acceptance Model (TAM); Mobilní technologie; Spotřební chování; Korelační analýza; Mobilní aplikace
Název práce: Changes in consumption behaviour due to the development of mobile technologies in tourism
Autor(ka) práce: Bělina, Jaromír
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Vaško, Martin
Oponenti práce: Petrů, Zdenka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis examines the changes in consumer behaviour resulting from the development of mobile technologies in tourism. The aim of the thesis is to analyse to what extent perceived usefulness and ease of use influence the acceptance and actual use of mobile technologies by tourists. The theoretical framework is the Technology Acceptance Model (TAM), which enables the examination of relationships between key factors affecting user behaviour. The empirical part is based on a questionnaire survey of 222 respondents, with data analysed using Cronbach’s alpha and Pearson correlation analysis. The results confirm that perceived usefulness and intention to use mobile technologies significantly correlate with their actual use during travel. The thesis provides new insights into the digital behaviour of tourists and offers recommendations for more effective development and marketing of mobile services in tourism.
Klíčová slova: Consumer behaviour; Technology Acceptance Model (TAM); Mobile applications; M-Tourism; Mobile technology; Correlation analysis

Informace o studiu

Studijní program / obor: Cestovní ruch
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 8. 2023
Datum podání práce: 25. 4. 2025
Datum obhajoby: 2025

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: