Genderové rozdíly ve vytváření parasociálních vztahů s influencery na Instagramu:

Název práce: Genderové rozdíly ve vytváření parasociálních vztahů s influencery na Instagramu:
Autor(ka) práce: Došková, Tereza
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Novák, Michal
Oponenti práce: Kincl, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá genderovými rozdíly ve vytváření parasociálních vztahů s influencery na Instagramu. Parasociální vztahy jsou jednostranné vztahy zprostředkované médii, které navazujeme s našimi oblíbenými personami. V souvislosti s tímto psychologickým jevem jsou zde zkoumány genderové rozdíly v intenzitě těchto vztahů, v době potřebné k navázání parasociálního vztahu, v preferenci pohlaví influencera nebo preferenci obsahu, který sledují. V praktické části si respondenti zvolili oblíbeného influencera a pomocí dotazníkového šetření odpovídali na otázky ohledně parasoiciální interakce a doplňujících informací. Následně proběhlo statistické testování čtyř výzkumných hypotéz. V závěru práce jsou vyhodnoceny a diskutovány výsledky genderových rozdílů v parasociálních vztazích.
Klíčová slova: Parasociální vztahy; Influencer; Instagram; Gender
Název práce: Gender differences in the formation of parasocial relationships with influencers on Instagram
Autor(ka) práce: Došková, Tereza
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Novák, Michal
Oponenti práce: Kincl, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis explores gender differences in the formation of parasocial relationships with influencers on Instagram. Parasocial relationships are the one-sided media-mediated relationships that we establish with our favorite personas. Gender differences are explored in relation to this psychological phenomenon in the intensity of these relationships, the time it takes to establish a parasocial relationship, the gender preference of the influencer, or the preference of the content they follow. In the practical part, respondents chose their favourite influencer and, using a questionnaire survey they answered questions about parasocial interaction and additional information. Subsequently, statistical testing of the four research hypotheses was conducted. In the conclusion of the thesis, the results of gender differences in parasocial relationships.
Klíčová slova: Parasocial relationships; Gender; Influencer; Instagram

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 9. 2023
Datum podání práce: 30. 6. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: