Značka a pět rozměrů osobnosti: Logo produktu jako důmyslný nástroj sebevyjádření či masivní štít před okolním světem?

Název práce: Značka a pět rozměrů osobnosti: Logo produktu jako důmyslný nástroj sebevyjádření či masivní štít před okolním světem?
Autor(ka) práce: Ježková, Nikola
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Závodný Pospíšil, Jan
Oponenti práce: Kincl, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce zkoumá závislost mezi osobnostními dimenzemi a velikostí loga, kterou jednotlivé dimenze preferují na svém oblečení. Cílem práce je zjistit, zda existuje statistická závislost mezi dimenzemi osobnosti a velikostí loga, které reprodukují. Tato kvantitativní studie je rozdělena do dvou částí. V první části jsou zjišťovány dimenze osobnosti pomocí dotazníku NEO5. V druhé části je proveden experiment, kdy mají respondenti za úkol nakreslit své oblíbené logo na obrys trička. Následně byl výzkum vyhodnocen pomocí Spearmanova korelačního testu a pomocí lineární regrese. Výsledky prokázaly závislost mezi dimenzí otevřenost vůči zkušenostem a preferencí velikosti loga. U ostatních osobnostních dimenzí tato závislost nebyla potvrzena. Zjištění této bakalářské práce naznačují, že jsou zapotřebí další výzkumy zkoumající tuto problematiku, které by zahrnuly další faktory, které mohou ovlivňovat velikost loga.
Klíčová slova: Preference velikosti loga; Otevřenost vůči zkušenostem; Spotřebitelské chování; Dimenze osobnosti ; NEO5 osobnostní inventář
Název práce: Brand and the five dimensions of personality: product logo as a sophisticated tool of self-expression or a massive shield from the outside world?
Autor(ka) práce: Ježková, Nikola
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Závodný Pospíšil, Jan
Oponenti práce: Kincl, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor’s thesis investigates the relationship between personality dimensions and the size of the logo that each dimension prefers on their clothing. The aim of the thesis is to determine whether there is a statistical dependence between personality dimensions and the size of the logo they prefer. This quantitative study is divided into two parts. In the first part, personality dimensions are measured using the NEO5 questionnaire. In the second part, an experiment is conducted where respondents are asked to draw their favorite logo on the outline of a T-shirt. Subsequently, the data from the survey were analyzed using Spearman's correlation test and linear regression. The results showed a significant relationship between the dimension of openness to experience and logo size preference. For the other personality dimensions, this dependence was not confirmed. The findings of this thesis suggest that further research is needed to include other factors that may influence logo size
Klíčová slova: Personality Dimensions; Logo Size Preferences; NEO5 Questionnaire; Openness to Experience; Consumer Behavior

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 3. 2023
Datum podání práce: 30. 4. 2024
Datum obhajoby: 13. 6. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/80658/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: