Vliv sociálních sítí na chování a rozhodování uživatelů

Název práce: Vliv sociálních sítí na chování a rozhodování uživatelů
Autor(ka) práce: Machová, Nela
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Sklenák, Vilém
Oponenti práce: Pavlíček, Antonín
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Sociální sítě jsou dnes oblíbeným fenoménem nejenom u uživatelů, ale i u firem, které sociální sítě rádi využívají v rámci svojí marketingové propagace. Tato bakalářská práce se zabývá popisem sociálních sítí a analýzou jednoho z aspektů, který ovlivňuje chování uživatele v rozhodovacím procesu. Zkoumaným aspektem je četnost sdílení příspěvků na sociální platformě Instagram a vliv této frekvence na chování a rozhodování uživatele. Teoretická část se zaměřuje na popis klíčových témat a slouží jako seznámení s danou problematikou. V praktické části je prezentována analýza dat z dotazníkového šetření navazující na uskutečněný experiment na sociální síti Instagram. Ten se věnoval sdílení příspěvků formou reklamy a následný rozbor vlivů na rozhodovací proces a chování uživatele. Cílem práce je snaha zhodnotit efektivnost marketingové propagace na sociálních sítí a zjistit, zdali je její vliv na konečné rozhodnutí uživatele pozitivní či negativní.
Klíčová slova: četnost sdílení na sociálních sítích; Instagram; sociální sítě; online reklama; uživatelská data; rozhodovací proces
Název práce: The impact of social networks on user behaviour and decision-making
Autor(ka) práce: Machová, Nela
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Sklenák, Vilém
Oponenti práce: Pavlíček, Antonín
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Social networks are nowadays a popular phenomenon not only with users but also with companies that like to use social networks for their marketing promotion. This bachelor thesis deals with the description of social networks and the analysis of one of the aspects that influence the user's behaviour in the decision-making process. The aspect investigated is the frequency of sharing posts on the social platform Instagram and the influence of this frequency on user behaviour and decision-making. The theoretical part focuses on the description of the key issues and serves as an introduction to the topic. The practical part presents the analysis of data from a questionnaire survey following an experiment conducted on the social network Instagram. This focused on sharing posts in the form of advertising and the following analysis of the effects on the user's decision-making process and behaviour. The aim of the paper is to try to evaluate the effectiveness of marketing promotion on social media and to find out if its influence on the final decision of the user is positive or negative.
Klíčová slova: social networks; Instagram; sharing frequency on social media; online advertising; decision making; user data

Informace o studiu

Studijní program / obor: Informační média a služby
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačního a znalostního inženýrství

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 13. 12. 2023
Datum podání práce: 5. 5. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: