Tato bakalářská práce zkoumá fenomén spojení 3D a 2D animace, což reflektuje aktuální trend ve vizuálním umění, kde 3D animace začíná inkorporovat prvky 2D. Tato integrace reaguje na rostoucí zájem o vizuálně rozmanitější a originální formy animace, které se odlišují od dlouhodobě dominantního stylu velkých animačních studií, jako je Pixar. Cílem bylo nejen vytvořit koherentní vizuální styl, který spojuje typické vizuální prvky retro anime a futuristické motivy kyberpunku v rámci 3D animace, ale... zobrazit celý abstraktTato bakalářská práce zkoumá fenomén spojení 3D a 2D animace, což reflektuje aktuální trend ve vizuálním umění, kde 3D animace začíná inkorporovat prvky 2D. Tato integrace reaguje na rostoucí zájem o vizuálně rozmanitější a originální formy animace, které se odlišují od dlouhodobě dominantního stylu velkých animačních studií, jako je Pixar. Cílem bylo nejen vytvořit koherentní vizuální styl, který spojuje typické vizuální prvky retro anime a futuristické motivy kyberpunku v rámci 3D animace, ale také demonstrovat metodu integrace 3D a 2D animace. V teoretické části poskytuje práce přehled historie a technik 2D a 3D animace, detailně rozebírá žánry retro anime a kyberpunku, a zkoumá jejich propojení v širším kulturním kontextu. Dále se věnuje současným nástrojům a technikám, které umožňují 3D animaci vizuálně přiblížit k 2D, jak tato integrace ovlivňuje vyprávění příběhů. Praktická část se zaměřuje na vývoj 3D animačního projektu, který se snaží o reprodukci estetiky retro anime v kyberpunkovém prostředí, a demonstruje specifické techniky a kreativní řešení problémů vyžadované pro tento unikátní stylistický spoj. Detailně popisuje 3D modelování, osvětlení, a animační techniky přizpůsobené specifikům žánru. Práce poskytuje náhled na postup vývoje, včetně důvodů pro výběr určitých technik a metod, které byly použity pro dosažení požadovaného výsledku. Nabízí tak praktické znalosti a inspiraci pro studenty a profesionály v oblasti animace a podporuje další rozvoj dovedností a inovací v tomto oboru. |