Informační architektura pro e-shop a repozitář videoher
Název práce: | Informační architektura pro e-shop a repozitář videoher |
---|---|
Autor(ka) práce: | Hlavnička, Jan |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Kučerová, Helena |
Oponenti práce: | Sklenák, Vilém |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce se zabývá problematikou informační architektury pro e-shopy a digitální repozitáře videoher. Práce zkoumá současné trendy v oblasti webového designu, včetně UX (User experience) a UI (User interface) designu, a aplikuje tyto poznatky na návrh prototypu webového rozhraní, které poskytuje uživatelům přehlednou a funkční platformu pro nákup a archivaci videoher. Práce také diskutuje principy tvorby digitálních repozitářů a jejich klíčovou roli při zajištění spolehlivého přístupu k digitálním datům a jejich dlouhodobé udržitelnosti. Prostřednictvím analýzy dotazníků mezi hráči práce zjišťuje rostoucí zájem veřejnosti o zachování kulturní hodnoty videoher. Návrh webu je prezentován jako funkční řešení těchto potřeb, čímž vytváří základy pro nový typ informačního systému zaměřeného na videoherní průmysl v České republice. |
Klíčová slova: | UX; UI; Informační architektura; Videoherní průmysl; E-shop |
Název práce: | Information architecture for e-shop and video game repository |
---|---|
Autor(ka) práce: | Hlavnička, Jan |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Kučerová, Helena |
Oponenti práce: | Sklenák, Vilém |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This bachelor thesis deals with the issue of information architecture for e-shops and digital video game repositories. The thesis explores current trends in web design, including UX (User Experience) and UI (User Interface) design, and applies these findings to the design of a prototype web interface that provides users with a clear and functional platform for purchasing and archiving video games. The thesis also discusses the principles of digital repository design and its key role in ensuring reliable access to digital data and its long-term sustainability. Through analysis of player surveys, the thesis identifies the growing public interest in preserving the cultural value of video games. The web design is presented as a functional solution to these needs, laying the groundwork for a new type of information system focused on the video game industry in the Czech Republic. |
Klíčová slova: | Gaming industry; E-shop; UX; UI; Information architecture |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Informační média a služby |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra informačního a znalostního inženýrství |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 21. 1. 2024 |
---|---|
Datum podání práce: | 6. 5. 2024 |
Datum obhajoby: | 22. 8. 2024 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/87166/podrobnosti |