Analýza udržitelných crowdfundingových projektů

Název práce: Analýza udržitelných crowdfundingových projektů
Autor(ka) práce: Němcová, Karolína
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Svobodová, Ivana
Oponenti práce: Válek, Lukáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce je zaměřena na udržitelné projekty financované crowdfundingem. Cílem je pomocí kvalitativního výzkumu vyhodnotit jaké společné znaky mají úspěšné udržitelné crowdfundingové kampaně a formulovat doporučení pro budoucí projekty. V teoretické části je definován crowdfunding, jeho vývoj, modely a zahraniční i české platformy. Dále je vysvětlen pojem udržitelnost a její spojení s crowdfundingem. Pro dosažení cíle je v praktické části proveden kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů s autory úspěšných crowdfundingových kampaní na české platformě HitHit. Z analýzy rozhovorů vyplynulo šest společných znaků úspěšných projektů, kterými jsou nefinanční motivace k založení projektu, kvalitní příprava kampaně, budování silné komunity, udržitelné odměny, vyvážená komunikace udržitelných aspektů projektu a dopad na společnost či životní prostředí. Doporučení pro budoucí projekty se týkají velké časové náročnosti, používání umělé inteligence, efektivní reakce na komplikace a rozvíjení projektu po skončení kampaně.
Klíčová slova: udržitelnost; odměnový crowdfunding; udržitelné projekty; crowdfunding; HitHit
Název práce: Analysis of sustainable crowdfunding projects
Autor(ka) práce: Němcová, Karolína
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Svobodová, Ivana
Oponenti práce: Válek, Lukáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor thesis focuses on sustainable projects financed by crowdfunding. The aim is to use qualitative research to evaluate common features of successful sustainable crowdfunding campaigns and to formulate recommendations for future projects. The theoretical part defines crowdfunding, its history, models and foreign and Czech platforms. It also explains the concept of sustainability and its connection with crowdfunding. In order to achieve the objective, the practical part of the paper includes qualitative research in the form of semi-structured interviews with authors of successful crowdfunding campaigns on the Czech platform HitHit. The analysis of the interviews revealed six common features of successful projects, which are non-financial motivation to start a project, quality campaign preparation, building a strong community, sustainable rewards, balanced communication of sustainable aspects of the project and impact on society or the environment. Recommendations for future projects relate to the large time commitment, the use of artificial intelligence, responding effectively to complications and evolving the project after the campaign.
Klíčová slova: HitHit; sustainability; crowdfunding; sustainable projects; reward - based crowdfunding

Informace o studiu

Studijní program / obor: Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 9. 1. 2024
Datum podání práce: 15. 5. 2024
Datum obhajoby: 3. 6. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/87044/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: