Work-life balance pedagogů na ZŠ
Název práce: | Work-life balance pedagogů na ZŠ |
---|---|
Autor(ka) práce: | Kutišová, Kateřina |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Králová, Tereza |
Oponenti práce: | Šilerová, Lenka |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Práce se zaměřuje na rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem u pedagogů vybrané základní školy. Work-life balance zvyšuje efektivitu a spokojenost v klíčových oblastech života. Organizace by měly o životní rovnováhu svých zaměstnanců pečovat. Cílem práce bylo odhalit faktory bránící rovnováze mezi pracovním a soukromým životem pedagogů a navrhnout managementu vybrané základní školy možnosti pro zlepšení rovnováhy pedagogů. V práci jsou využita primární data, která jsou získána kvantitativní i kvalitativní metodou. Bylo provedeno dotazníkové šetření pro obecný náhled na dané téma a poté polostrukturované rozhovory s pedagogy vybrané základní školy. Výsledky práce ukázaly, že všichni pedagogové vnímají prolínání práce do soukromí. Jako hlavní faktory, které způsobují nerovnováhu pedagogů vybrané ZŠ, byly vyhodnoceny rodinné požadavky, zdravotní potíže a pracovní tlak, který je způsobený převážně velkým pracovním vytížením. |
Klíčová slova: | Work-life balance; Pedagogové na ZŠ; Spokojenost pedagogů |
Název práce: | Work-life balance of elementary school teachers |
---|---|
Autor(ka) práce: | Kutišová, Kateřina |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Králová, Tereza |
Oponenti práce: | Šilerová, Lenka |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This bachelor thesis focuses on the work-life balance of elementary school teachers. Work-life balance enhances efficiency and satisfaction in key areas of life. Organizations should take care of their employees life balance. The aim of the thesis was to identify factors preventing the balance between work and private life of teachers and to suggest options for the management of a selected elementary school to improve the teachers balance. The thesis utilizes primary data obtained through both quantitative and qualitative methods. A questionnaire survey was conducted for a general overview of the topic, followed by semi-structured interviews with teachers from the selected school. The results showed that all teachers perceive the intrusion of work into their private lives. Family demands, health issues, and work pressure, mostly caused by high workloads, were evaluated as the main factors causing the imbalance for teachers at the selected school. |
Klíčová slova: | Work-life balance; Elementary school teachers; Teacher satisfaction |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Podniková ekonomika a management |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra manažerské psychologie a sociologie |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 31. 10. 2023 |
---|---|
Datum podání práce: | 15. 5. 2024 |
Datum obhajoby: | 12. 6. 2024 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/86543/podrobnosti |