Strategická analýza podniku U Malířských

Název práce: Strategická analýza podniku U Malířských
Autor(ka) práce: Lejčar, Tadeáš
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Krause, Josef
Oponenti práce: Rosecká, Nikola
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce se zaměřuje na poskytnutí užitečných doporučení pro vedení analyzovaného podniku U Malířských, která napomohou k dosažení jeho podnikových cílů. Práce zahrnuje použití několika strategických nástrojů a metod, které jsou představeny v teoretické části a aplikovány v praktické části za účelem získání relevantních výsledků, jež budou podkladem pro formulaci doporučení. Struktura práce zahrnuje analýzu vnějšího prostředí a analýzu vnitřních faktorů. Mezi nástroje vnější analýzy patří PESTEL analýza, analýza odvětví, analýza konkurence, mapa konkurenčních skupin a Porterův model pěti sil, které slouží k identifikaci příležitostí a hrozeb. V rámci vnitřní analýzy jsou použity nástroje jako VRIO analýza, finanční analýza a portfolio analýza, jež identifikují silné a slabé stránky podniku. Výsledky vnější a vnitřní analýzy jsou dále analyzovány pomocí SWOT analýzy a analýzy rizika v části syntéza.
Klíčová slova: Strategická analýza; Penzion; Konkurence; SWOT analýza; Restaurace
Název práce: Strategic analysis of the company U Malířských
Autor(ka) práce: Lejčar, Tadeáš
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Krause, Josef
Oponenti práce: Rosecká, Nikola
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis focuses on providing useful recommendations for the management of the analyzed enterprise U Malířských that will help to achieve its corporate objectives. The thesis involves the use of several strategic tools and methods, which are presented in the theoretical part and applied in the practical part in order to obtain relevant results that will be the basis for the formulation of recommendations. The structure of the thesis includes an analysis of the external environment and an analysis of internal factors. The external analysis tools include PESTEL analysis, industry analysis, competitor analysis, competitor map and Porter's five forces model, which are used to identify opportunities and threats. In the internal analysis, tools such as VRIO analysis, financial analysis and portfolio analysis are used to identify the strengths and weaknesses of the company. The results of the external and internal analysis are further analysed using SWOT analysis and risk analysis in the synthesis section.
Klíčová slova: Strategic analysis; Restaurant; Guesthouse; Competition; SWOT analysis

Informace o studiu

Studijní program / obor: Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 13. 10. 2023
Datum podání práce: 15. 5. 2024
Datum obhajoby: 17. 6. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/85999/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: