Analýza konkurence podniku Miele

Název práce: Analýza konkurencie spoločnosti Miele, spol. s.r.o. na trhu pračiek v Českej republike
Autor(ka) práce: Hajdučko, Matúš
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Soukupová, Jana
Oponenti práce: Macáková, Libuše
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cieľom bakalárskej práce je zistiť pozíciu podniku Miele v konkurenčnom prostredí, vytvoriť mapu konkurenčných skupín a porovnať ukazovatele, ako napr. vyjednávacia sila, finančná stabilita, či produktové portfólio s jeho konkurenciou. Práca si taktiež kladie za cieľ identifikáciu a špecifikáciu silných a slabých stránok firmy, ktoré sú následne využité na formulovanie odporúčaní a stratégií na zlepšenie konkurencieschopnosti a efektivity spoločnosti Miele. Práca je rozdelená na teoretickú a praktickú časť. V teoretickej časti sú vymedzené a popísané okruhy pojmov konkurencia, konkurenčná výhoda, cenová a necenová konkurencia, analýza makrookolia pomocou PEST analýzy, analýza mikrookolia obsahujúca charakteristiku odvetvia, životný cyklus odvetvia, mapu konkurenčných skupín a Porterov model 5 síl, analýza vnútorných zdrojov, ktorá zahŕňa identifikáciu zdrojov, VRIO a analýzu pomocou finančných pomerových ukazovateľov a na koniec syntéza so SWOT analýzou. V praktickej časti sú jednotlivé analýzy aplikované na spoločnosť a na základe ich výsledkov sformulované strategické odporúčania.
Klíčová slova: Miele; Práčka; PEST; VRIO; SWOT; Konkurencia
Název práce: Analýza konkurence podniku Miele
Autor(ka) práce: Hajdučko, Matúš
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Soukupová, Jana
Oponenti práce: Macáková, Libuše
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cílem bakalářské práce je zjistit pozici Miele v konkurenčním prostředí, vytvořit mapu konkurenčních skupin a porovnat ukazatele, jako je vyjednávací síla, finanční stabilita, nebo produktové portfolio s konkurencí. Práce si také klade za cíl identifikovat a specifikovat silné a slabé stránky společnosti, které jsou následně využity k formulaci doporučení a strategií pro zlepšení konkurenceschopnosti a efektivity Miele. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje a popisuje pojmy konkurence, konkurenční výhoda, cenová a necenová konkurence, analýza makroprostředí pomocí PEST analýzy, analýza mikroprostředí obsahující charakteristiky odvětví, životní cyklus odvětví, mapa konkurenčních skupin a Porterův model 5 sil, analýza vnitřních zdrojů, která zahrnuje identifikaci zdrojů, VRIO a analýzu pomocí poměrových ukazatelů a nakonec syntézu se SWOT analýzou. V praktické části jsou jednotlivé analýzy aplikovány na společnost a na základě jejich výsledků jsou formulována strategická doporučení.
Klíčová slova: SWOT; VRIO; Konkurence; Miele; Práčka; PEST
Název práce: Analysis of the competition of Miele, spol. Ltd. on the washing machine market in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Hajdučko, Matúš
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Soukupová, Jana
Oponenti práce: Macáková, Libuše
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The aim of the bachelor's thesis is to find out the position of Miele in the competitive environment, create a map of competitive groups and compare indicators, such as bargaining power, financial stability, or product portfolio with its competition. The work also aims to identify and specify the company's strengths and weaknesses, which are then used to formulate recommendations and strategies to improve Miele's competitiveness and efficiency. The work is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part defines and describes the concepts of competition, competitive advantage, price and non-price competition, analysis of the macro environment using the PEST analysis, analysis of the micro environment containing the characteristics of the industry, the life cycle of the industry, a map of competitive groups and Porter's 5 forces model, an analysis of internal resources, which includes identification of resources, VRIO and analysis using financial ratio indicators and finally synthesis with SWOT analysis. In the practical part, individual analyzes are applied to the company and strategic recommendations are formulated based on their results.
Klíčová slova: PEST; Competition; Miele; Washing machine; VRIO; SWOT

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra manažerské ekonomie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 2. 2023
Datum podání práce: 15. 5. 2024
Datum obhajoby: 3. 6. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/83807/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: