Meze aplikovatelnosti metodických muzejně pedagogických textů pro tvorbu doprovodných programů muzeí umění

Název práce: Meze aplikovatelnosti metodických muzejně pedagogických textů pro tvorbu doprovodných programů muzeí umění
Autor(ka) práce: Havlová, Veronika
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Janištinová, Anna
Oponenti práce: Kouba, Vojtěch
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Předkládaná bakalářská práce se zabývá rolí muzejně pedagogických programů a jejich vlivem na vybrané české galerie. Cílem práce je provedení případové studie, která popisuje současnou praxi v ohledu muzejní pedagogiky v Galerii hlavního města Prahy, Galerii Středočeského kraje a v Národní galerii Praha. Teoretická část práce přibližuje odborné termíny, historický kontext a současné tendence v oboru, které jsou nezbytné pro pochopení praktické části. Praktická část vychází z kvalitativního výzkumu založeném na polo-strukturovaných rozhovorech se zaměstnanci oddělení zodpovědných za edukaci a z výročních zpráv volně dostupných na webových stránkách institucí. Na základě těchto informací jsou určeny hlavní rozdíly mezi zkoumanými institucemi z hlediska muzejně pedagogických aktivit a vyhodnocena jejich role a vliv.
Klíčová slova: Muzeum; muzejní pedagogika; edukace; galerie; doprovodné programy
Název práce: The Role of Museum Pedagogical Programs and Their Impact on Selected Czech Galleries
Autor(ka) práce: Havlová, Veronika
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Janištinová, Anna
Oponenti práce: Kouba, Vojtěch
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The presented bachelor thesis deals with the role of museum pedagogical programs and their influence on selected Czech galleries. The aim of the thesis is to conduct a case study describing the current practice in terms of museum pedagogy at the Prague City Gallery, the Gallery of the Central Bohemian Region, and the National Gallery Prague. The theoretical part of the thesis introduces professional terminology, historical context, and current trends in the field, which are necessary for understanding the practical part. The practical part is based on qualitative research consisting of semi-structured interviews with employees responsible for education and annual reports freely available on the institutions's websites. Based on this information, the main differences between the examined institutions in terms of museum education activities are identified, and their roles and influence are evaluated.
Klíčová slova: Museum; museum education; education; gallery; accompanying programs

Informace o studiu

Studijní program / obor: Arts Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra Arts managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 27. 2. 2024
Datum podání práce: 16. 5. 2024
Datum obhajoby: 10. 6. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/87782/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: