Finanční gramotnost a hodnocení finančního vzdělávání
Název práce: | Finanční gramotnost a hodnocení finančního vzdělávání |
---|---|
Autor(ka) práce: | Ševčíková, Markéta |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Rajl, Jiří |
Oponenti práce: | Fleischmann, Luboš |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Bakalářská práce si klade za cíl zanalyzovat úroveň finanční gramotnosti žáků devátých tříd základních škol v Olomouckém kraji. Základem této analýzy jsou data získaná z dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo celkem 413 žáků. Hodnoty jsou porovnávány nejen na úrovni kraje, ale také v rámci okresů a škol. Z výsledků vyplývá, že ačkoliv je úroveň žáků na celokrajském průměru uspokojivá, rozdíly mezi okresy a školami jsou signifikantní. Žáci si navíc v mnoha případech neví rady se základní terminologií, což vede k nerovnoměrnému rozdělení znalostí mezi oblasti definované Standardy finanční gramotnosti. Rovnosti nenapomáhá ani fakt, že chlapci téměř ve většině sledovaných celcích dosahují lepších výsledků než dívky. Tendence žáků k nadhodnocování svých schopností pak jen celkovou nerovnost podtrhuje. |
Klíčová slova: | finanční gramotnost ; finanční vzdělávání; Olomoucký kraj; základní školy |
Název práce: | Financial Literacy and Evaluation of Financial Education |
---|---|
Autor(ka) práce: | Ševčíková, Markéta |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Rajl, Jiří |
Oponenti práce: | Fleischmann, Luboš |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The aim of this bachelor thesis is to analyze the level of financial literacy among ninth-grade students in primary schools of the Olomouc region. The foundation of this analysis is data obtained from a survey involving a total of 413 students. The results are compared not only at the regional level but also across districts and individual schools. The findings indicate that although the overall level of students' financial literacy in the region is satisfactory, significant differences exist between districts and schools. Additionally, many students struggle with basic terminology, leading to an uneven distribution of knowledge across the areas defined by the Financial Literacy Standards. This disparity is further exacerbated by the fact that boys consistently achieve better results than girls in most evaluated categories. The tendency of students to overestimate their abilities further highlights the overall inequality. |
Klíčová slova: | primary schools; financial education; Olomouc region; financial literacy |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Finance |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta financí a účetnictví |
Katedra: | Katedra bankovnictví a pojišťovnictví |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 23. 2. 2023 |
---|---|
Datum podání práce: | 20. 5. 2024 |
Datum obhajoby: | 13. 6. 2024 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/83908/podrobnosti |