Analýza a návrh podnikové analytiky pro řízení velké maloobchodní společnosti

Název práce: Analýza a návrh podnikové analytiky pro řízení velké maloobchodní společnosti
Autor(ka) práce: Karásková, Veronika
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Fortinová, Jana
Oponenti práce: Pour, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá analýzou a návrhem podnikové analytiky pro velkou maloobchodní společnost. Hlavním cílem práce je na základě teoretických znalostí provést analýzu, návrh a implementaci pilotního řešení podnikové analytiky pro vybranou společnost XYZ s využitím nástroje Power BI. Práce je strukturovaná do sedmi kapitol, které postupně pokrývají rešerši zdrojů, popis maloobchodu, analýzu aktuálních trendů v maloobchodu, řízení maloobchodu a IT služeb, detailní analýzu společnosti XYZ a jejího informačního systému, sběr požadavků, a na závěr návrh aplikace podnikové analytiky. Přínosem práce je vytvoření pilotního řešení podnikové analytiky, které umožní společnosti XYZ efektivněji podporovat strategické rozhodování a řízení. Dalšími přínosy jsou komplexní pohled na odvětví maloobchodu, identifikace specifických výzev a příležitostí a doporučení pro zlepšení řízení a konkurenceschopnosti maloobchodních podniků. Výsledky této práce jsou užitečné nejen pro společnost XYZ, ale i pro další maloobchodní firmy, které by mohly hledat způsoby, jak využít podnikovou analytiku ke zlepšení svých rozhodnutí a růstu na trhu.
Klíčová slova: Maloobchod; Podniková analytika; Řízení; Analýza
Název práce: Analysis and design of business analytics for the management of a large retail company
Autor(ka) práce: Karásková, Veronika
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Fortinová, Jana
Oponenti práce: Pour, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis focuses on the analysis and design of business analytics for a large retail company. The primary objective is to apply theoretical knowledge to analyze, design, and implement a pilot business analytics solution for Company XYZ using the Power BI tool. The thesis is organized into seven chapters, which successively cover source research, a description of the retail industry, an analysis of current trends in the retail sector, the management of retail and IT services, a detailed analysis of Company XYZ and its information system, requirements gathering, and finally the design of the business analytics application. The key contributions of this thesis include the design of a pilot business analytics solution that will enable Company XYZ to support strategic decision-making and management more effectively. Additional contributions provide a comprehensive view of the retail industry, identify specific challenges and opportunities, and offer recommendations for enhancing the management and competitiveness of retail businesses. The findings of this thesis are valuable not only for Company XYZ but also for other retail firms seeking to leverage business analytics to improve their decision-making processes and achieve growth in the marketplace.
Klíčová slova: Retail; Business analytics; Management; Analysis

Informace o studiu

Studijní program / obor: Informační systémy a technologie/Řízení podnikové informatiky
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 8. 2021
Datum podání práce: 23. 6. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: