Využití infografiky pro efektivnější vyučování biologie

Název práce: Využití infografiky pro efektivnější vyučování biologie
Autor(ka) práce: Kareis, Jáchym
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Hábová, Anna
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá využitím infografiky za účelem efektivnějšího vyučování biologie. V teoretické části se práce zaměřuje na definování pojmů infografika a multimediální učení pro porozumění dopadu infografiky na výuku. Klíčovým obsahem práce je následný popis konkrétních principů a metod, které tvoří základní pravidla ke zhotovení funkční infografiky, jenž zahrnují relevantní složky z oblasti marketingu, UX designu, pedagogiky a grafického designu. V praktické části jsou informace z první části práce aplikovány k tvorbě nové infografiky jako učební pomůcky na konkrétní biologické téma. Funkčnost a efektivita vytvořené infografické učební pomůcky je poté testována proti textové učební pomůcce ve třídách vyššího gymnázia. Cílem testování je tedy prověřit kvalitu zpracování nové učební pomůcky a potvrdit nebo vyvrátit hypotézy stanovené na základě informací z teoretické části.
Klíčová slova: učební pomůcka; efektivita výuka; infografika; biologie; grafika
Název práce: Utilization of infographics for enhancing biology education
Autor(ka) práce: Kareis, Jáchym
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Hábová, Anna
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis explores the use of infographics to teach biology more effectively. The theoretical part of the thesis focuses on defining the terms infographics and multimedia learning to understand the impact of infographics on teaching in a theoretical way. The key part of the thesis is the subsequent description of specific principles and methods that form the ground rules to produce functional infographics. This section include relevant components from marketing, UX design, education and graphic design. In the practical part, the information from the first part of the thesis is applied to to make a new infographic as a teaching tool on a specific biological topic. The functionality and effectiveness of the created infographic teaching aid is then tested against a text-based teaching aid in upper secondary school classrooms. Thus, the aim of the testing was to verify the quality of the new teaching aid and to confirm or refute the hypotheses established on the basis of the information from the theoretical part.
Klíčová slova: teaching aid; inphografics; teaching afficiency; biology; graphic design

Informace o studiu

Studijní program / obor: Multimédia v ekonomické praxi
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra multimédií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 1. 2024
Datum podání práce: 27. 6. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: