Věkové rozdíly ve vnímání emoji v digitální komunikaci

Název práce: Věkové rozdíly ve vnímání emoji v digitální komunikaci
Autor(ka) práce: Šebek, Roman
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Novák, Michal
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá problematikou emotikonů v digitální komunikaci, přede-vším odlišným vnímáním různými věkovými skupiny obyvatelstva. Teoretická část práce popisuje pozadí vzniku emotikonů, včetně jejich historie a jejich používání v reklamách emailech a na sociálních sítích a jaké vlivy působí na jejich vnímání. V metodické části diskutuje, proč byla zvolena kvantitativní metoda dotazování právě jako ta, která se na příslušný výzkum bude hodit nejvíce. V praktické části je již deskripcí vyhodnocen vytvořený dotazník, přičemž pro každý vybraný emotikon je měřeno s jak velkou pozitivitou či negativitou respondenti vnímají a jak intenzivně na jejich emoce působí. Výsledkem práce je zjištění, že přestože mladší generace mnohem častěji emotikony používají, jejich emocionální vnímání i velikost prožitku intenzity je nižší než u starších generací.
Klíčová slova: Emotikoni; dotazník; věk; digitální komunikace; Intenzita emocí
Název práce: Age Differences in the Perception of Emojis in Digital Communication
Autor(ka) práce: Šebek, Roman
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Novák, Michal
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis deals with the issue of emoticons in digital communication, especially the different perception by different age groups of the population. The theoretical part of the thesis describes the background of the emergence of emoticons, including their history and their use in email advertisements, on social networks and how they influences their perception. In the methodological part, it is discussesed why the surver quantitative method was chosen as the one that will be most suitable for the relevant research. In the practical part, the created questionnaire is already evaluated by description, while for each selected emoji it is measured how much positivity or negativity the respondents perceive (arousal) and how intensively it affects their emotions (valence). The result of the work is the finding that, although younger generations use emojis much more often, their emotional perception and the magnitude of the experience of intensity is lower than that of older generations.
Klíčová slova: Emoji; survey; věk; digital communication; Intensity of emotions

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 31. 12. 2023
Datum podání práce: 27. 6. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: