Věkové rozdíly ve vnímání emoji v digitální komunikaci
Název práce: | Věkové rozdíly ve vnímání emoji v digitální komunikaci |
---|---|
Autor(ka) práce: | Šebek, Roman |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Novák, Michal |
Oponenti práce: | Bína, Vladislav |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá problematikou emoji v digitální komunikaci, především odlišným vnímáním různými věkovými skupiny obyvatelstva. Teoretická část práce popisuje pozadí vzniku emoji, včetně jejich historie a jejich používání v reklamách emailech a na sociálních sítích a jaké vlivy působí na jejich vnímání. V metodické části práce diskutuje, proč byla zvolena kvantitativní metoda dotazování právě jako nejvhodnější pro tento typ výzkumu. V praktické části je vyhodnocen vytvořený dotazník, přičemž pro každý vybraný emoji je měřeno s jak velkou pozitivitou či negativitou respondenti vnímají a jak intenzivně na jejich emoce působí. Výsledkem práce je zjištění, že přestože mladší generace mnohem častěji emoji používají, jejich emocionální vnímání i velikost prožitku intenzity je nižší než u starších generací. |
Klíčová slova: | Emoji; dotazník; věk; digitální komunikace; Intenzita emocí |
Název práce: | Age Differences in the Perception of Emojis in Digital Communication |
---|---|
Autor(ka) práce: | Šebek, Roman |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Novák, Michal |
Oponenti práce: | Bína, Vladislav |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The diploma thesis deals with the issue of emojis in digital communication, especially the different perception by different age groups of the population. The theoretical part of the thesis describes the background of the emergence of emoticons, including their history and their use in email advertisements, on social networks and how they influences their perception. In the methodological part of the work of the application, why the quantitative method of questioning was chosen as the most suitable for this type of research. In the practical part, the created questionnaire is evaluated, while for each selected emoji it is measured how much positivity or negativity the respondents perceive (arousal) and how intensively it affects their emotions (valence). The result of the work is the finding that, although younger generations use emojis much more often, their emotional perception and the magnitude of the experience of intensity is lower than that of older generations. |
Klíčová slova: | Emoji; digital communication; Intensity of emotions; survey; věk |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomika a management/Management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta managementu |
Katedra: | Katedra managementu |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 31. 12. 2023 |
---|---|
Datum podání práce: | 15. 9. 2024 |
Datum obhajoby: | 7. 11. 2024 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/87016/podrobnosti |