Hlavním cílem této práce je analýza obchodních praktik ve videoherním průmyslu. Práce je rozdělená na pět částí. První část se zabývá metodikou této práce, obsahující rešerši zdrojů. Ve druhé části je práce zaměřena na videoherní průmysl, hráče videoher, druhy obchodních modelů a metod monetizace ve videohrách. Třetí část se obsahuje na praktiky sociálního inženýrství využívané vývojáři videoher. Čtvrtá část nahlíží na etiku monetizačních strategií. Poslední část obsahuje dotazníkové šetření, na které odpovědělo 264 respondentů, otázky byly vytvořeny v souladu s tématikou této práce. Dále se zde nachází zhodnocení a doporučení, které vyplývá z daných odpovědí.
Klíčová slova:
videoherní průmysl; monetizace videoher; mikrotransakce; sociální inženýrství
Název práce:
Analysis of business practices in the gaming industry
Autor(ka) práce:
Semanišin, Ján
Typ práce:
Bachelor thesis
Vedoucí práce:
Sedláček, Jiří
Oponenti práce:
Vacura, Miroslav
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
The main objective of this thesis is to analyse business practices in the video game industry. The thesis is divided into five parts. The first part deals with the methodology of this thesis, containing a search of sources. In the second part, the thesis focuses on the video game industry, video game players, types of business models and monetization methods in video games. The third part contains on the social engineering practices used by video game developers. The fourth part looks at the ethics of monetization strategies. The last part contains a questionnaire survey that was answered by 264 respondents, the questions were designed in accordance with the theme of this thesis. Furthermore, there is an evaluation and recommendation that follows from the given answers.
Klíčová slova:
monetization of video games; microtransaction; social engineering ; video game industry