Využití technologie umělé inteligence v social media marketingu

Název práce: Využití technologie umělé inteligence v social media marketingu
Autor(ka) práce: Vach, Miloslav
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Korčák, Jiří
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zaměřuje na umělou inteligenci, sociální sítě a studentský spolek na Fakultě informatiky a statistiky na VŠE – to jsou tři oblasti, které si zvolil autor za oblasti k poznání. Práce pojednává v začátcích o umělé inteligenci a social media marketingu z teoretického hlediska. Vyvozuje zásadní informace pro přiblížení problematiky a následně získané teoretické znalosti aplikuje do praktického využití. Metoda hloubkového rozhovoru a analýza studentského spolku 4FIS dopomáhá pochopit fungování studentské organizace na sociálních sítích a její vztah ke generativní umělé inteligence. Problém efektivity, konzistence a nedostatku času vybízí k hledání řešení v tvorbě textového obsahu na sociálních sítích Instagram a Facebook. V práci je zvolen nejznámější AI nástroj ChatGPT v placené verzi pro vytvoření vlastních generativních AI. Po získání dat, vytvoření pokynů a testování hotového produktu je nasazen na práci, ke které je určen a pomocí metody A/B testování autor práce ověřuje, zda v současnosti pokročilá generativní AI může nahradit člověka nejen v práci, ale i ve stylu komunikace, empatie, tónu promluvy k fanouškům na sociálních sítích. Dotazníkové kvalitativní šetření ověřuje hypotézy a stanovené výzkumné otázky, ke kterým se autor vrací v samotném vyhodnocení dotazníku i dalších aspektů.
Klíčová slova: generativní umělá inteligence; sociální sítě; social media marketing; A/B testování; studentský spolek; GPT; Umělá inteligence
Název práce: Usage of Artificial Intelligence Technology in Social Media Marketing
Autor(ka) práce: Vach, Miloslav
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Korčák, Jiří
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis focuses on artificial intelligence, social networks, and the student association at the Faculty of Informatics and Statistics at the University of Economics in Prague (VŠE) – three areas chosen by the author for exploration. The initial part of the thesis discusses artificial intelligence and social media marketing from a theoretical perspective. It derives essential information to clarify the issues and subsequently applies the acquired theoretical knowledge into practical use. The method of in-depth interviews and analysis of the 4FIS student association helps to understand the functioning of the student organization on social networks and its relationship to generative artificial intelligence. Issues of efficiency, consistency, and lack of time prompt the search for solutions in creating textual content on social networks such as Instagram and Facebook. The most well-known AI tool, ChatGPT in its paid version, is chosen to create custom generative AI. After collecting data, creating guidelines, and testing the finished product, it is deployed for the intended work, and through A/B testing, the author verifies whether the currently advanced generative AI can replace a human not only in work but also in communication style, empathy, and tone when addressing fans on social networks. Qualitative survey research verifies hypotheses and research questions, which the author returns to in the evaluation of the questionnaire and other aspects.
Klíčová slova: Artificial intelligence; social networks; social media marketing; generative AI; A/B testing method; student organization; GPT

Informace o studiu

Studijní program / obor: Kognitivní informatika
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra systémové analýzy

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 10. 2023
Datum podání práce: 27. 6. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: