Analýza komparace in-store komunikace v hypermarketech retailingových řetězců Albert a Kaufland a její vliv na nákupní chování

Název práce: Analýza komparace in-store komunikace v hypermarketech retailingových řetězců Albert a Kaufland a její vliv na nákupní chování
Autor(ka) práce: Kuděj, František
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Postler, Milan
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce se zabývá analýzou a komparací in-store komunikace v hypermarketech dvou retailingových řetězců Albert a Kaufland a jejím vlivem na nákupní chování zákazníků. Autor v ní definuje základní prvky in-store komunikace a její nástroje. Pojednává o jejích cílech a využití v praxi. Dále autor definuje další součásti komunikace v místě prodeje, definuje pojmy jako Merchandising, P.O.P. a P.O.S. Soustředí se také i na psychologickou stránku spotřebitele, na modely nákupního chování a na vjemy, které ovlivňují nákupní chování. Cílem práce je identifikovat a následně porovnat strategie in-store komunikace, které dané hypermarkety využívají a následně analyzovat jejich schopnost ovlivnit nákupní chování zákazníků. V empirické části autor vytvořil na SWOT analýzu pro oba hypermarkety a porovnal jejich in-store komunikační strategie. Výsledky kvantitativního výzkumu, který byl proveden pomocí dotazníkového šetření potvrdily, že in-store komunikace hraje významnou roli při ovlivňování rozhodnutí zákazníků a že zákazníci považují za klíčové aspekty při nákupním rozhodování reklamní akce a slevy, vizuální prezentaci produktů a umístění produktů v prodejnách.
Klíčová slova: In-store marketing; In-store komunikace; Merchandising; P.O.P./P.O.S.; Nákupní chování spotřebitele
Název práce: Analysis of comparison of in-store communication in hypermarkets of Albert and Kaufland retail chains and its influence on purchase behaviour
Autor(ka) práce: Kuděj, František
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Postler, Milan
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis deals with the analysis and comparison of in-store communication in hypermarkets of two retail chains Albert and Kaufland and its influence on customers' shopping behaviour. The author defines the basic elements of in-store communication and its tools. It discusses its objectives and its use in practice. The author also defines other components of in-store communication, defines terms such as merchandising, P.O.P. and P.O.S. He also focuses on the psychological side of the consumer, on models of buying behaviour and on the perceptions that influence buying behaviour. The aim of the thesis is to identify and then compare the in-store communication strategies used by the hypermarkets in question and then analyse their ability to influence customer buying behaviour. In the empirical part, the author created a SWOT analysis for both hypermarkets and compared their in-store communication strategies. The results of the quantitative research, which was conducted using a questionnaire survey, confirmed that in-store communication plays a significant role in influencing customer decisions and that customers consider promotions and discounts, visual product presentation and product placement in stores as key aspects in their purchasing decisions.
Klíčová slova: In-store marketing; In-store communication; Merchandising; P.O.P./P.O.S.; Consumer buying behaviour

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 5. 9. 2023
Datum podání práce: 27. 6. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: