Vliv mobilních technologií na spotřebitelské chování účastníků cestovního ruchu

Název práce: Vliv mobilních technologií na spotřebitelské chování účastníků cestovního ruchu
Autor(ka) práce: Semiashkina, Ekaterina
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Vaško, Martin
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Odvětví cestovního ruchu se v současné době nachází v éře m-turismu, jehož koncept je založen na interakci cestovního ruchu a mobilních technologií. Hlavním cílem práce je zhodnocení vlivu mobilních technologií na spotřebitelské chování účastníků cestovního ruchu. Konkrétně zkoumá, jak mobilní technologie změnily způsob spotřeby produktů a služeb cestovního ruchu a jakou roli hrají mobilní technologie v jednotlivých fázích cesty. Použitými metodami jsou rešerše literatury, analýza statistických dat a odborných zdrojů, CAWI při online dotazníkovém šetření a statistické metody pro zjištění výsledků dotazníkového šetření. První kapitola se zaměřuje na oblast spotřebitelského chování. Druhá se zabývá mobilními technologiemi v cestovním ruchu. Třetí kapitola analyzuje data získaná z dotazníkového šetření a odpovídá na stanovené výzkumné otázky. Na základě výsledků tohoto průzkumu lze konstatovat, že s pomocí mobilních technologií se interakce spotřebitelů se službami a produkty cestovního ruchu stala mnohem jednodušší a bezpečnější. Obrovské množství informací, které mobilní technologie nabízejí, zjednodušuje život cestujícího a zvyšuje jeho nezávislost při cestování. Výsledky dále ukazují, že mobilní technologie mají největší vliv na zážitkovou fázi cesty. Dále se ukázalo, že sociální a psychologické faktory, především primární sociální skupiny a vlastní vnímání a přesvědčení cestujícího, mají nejsilnější vliv na rozhodovací proces spotřebitelů v cestovním ruchu. Bylo také zjištěno, že tendence používat mobilní technologie při cestování klesá s věkem.
Klíčová slova: spotřebitelské chování ; m-turismus; mobilní technologie; cestovní ruch
Název práce: The impact of mobile technologies on consumer behavior in the tourism industry
Autor(ka) práce: Semiashkina, Ekaterina
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Vaško, Martin
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The tourism industry is currently in the era of m-tourism, the concept of which is based on the interaction of tourism and mobile technologies. The main aim of the thesis is to evaluate the impact of mobile technologies on the consumer behavior in the tourism industry. Specifically, it examines how mobile technologies have changed the way tourism products and services are consumed and what role mobile technologies play in each stage of the journey. Used methods are literature search, analysis of statistical data and professional sources, CAWI during online questionnaire survey and statistical methods for finding out the results of the questionnaire survey. The first chapter focuses on the area of consumer behavior. The second one deals with mobile technologies in tourism. The third chapter analyses the data obtained from the questionnaire survey and answers the set research questions. One the basis of the results of this survey, it can be concluded that with the help of mobile technology, consumer interaction with tourism services and products has become much easier and safer. The huge amount of information offered by mobile technologies simplifies the lives of tourists and makes them more independent during their travels. Furthermore, the results show that mobile technologies have the biggest impact on the experience phase of the journey. In addition, it was revealed that social and psychological factors, especially primary social groups and the traveler’s own perceptions and beliefs, are shown to have the strongest influence on the consumer decision-making process in the travel industry. It was also found that the tendency to use mobile technology for travel purposes decreases with increasing age.
Klíčová slova: consumer behavior; m-tourism; mobile technologies; tourism

Informace o studiu

Studijní program / obor: Cestovní ruch
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 7. 2022
Datum podání práce: 28. 6. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: