Virtuální světy/komunity jako experimentální laboratoře ekonomie

Název práce: Virtuální světy/komunity jako experimentální laboratoře ekonomie
Autor(ka) práce: Muinov, Firaz
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Šimůnková, Klára
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá analýzou komunit hráčů virtuálních her typu play-to-earn z pohledu marketingové teorie a teorie spotřební kultury (CCT). Výzkum se zaměřuje na motivaci hráčů ke koupi a pronájmu zboží ve hrách a zkoumá možné závislosti jejich chování na typu hráče a jeho postojích. Klíčovou metodou použitou v této práci je netnografie, která umožňuje systematické po-zorování a analýzu sociálních interakcí a komunikace v rámci online komunit. Výsledky studie ukazují, že důvěra ve virtuální měnu a motivace hráčů se liší v závislosti na jejich typu, což má významné důsledky pro obchodní modely her-ních vývojářů a marketingové strategie.
Klíčová slova: motivace hráčů; netnografie; play-to-earn; spotřební chování; virtuální světy
Název práce: Virtual Worlds/Communities as Experimental Laboratories of Economics
Autor(ka) práce: Muinov, Firaz
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Šimůnková, Klára
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis analyzes communities of players in play-to-earn virtual games from the perspective of marketing theory and Consumer Culture Theory (CCT). The research focuses on the players' motivation to purchase and rent in-game items and examines possible dependencies of their behavior on player types and attitudes. The key method used in this study is netnography, which allows systematic observation and analysis of social interactions and communication within online communities. The study's results show that trust in virtual currency and player motivation vary depending on their type, which has significant implications for game developers' business models and marketing strategies.
Klíčová slova: play-to-earn; player motivation; consumer behavior; virtual worlds; netnography

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 2. 2022
Datum podání práce: 28. 6. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: