Osobnost sládka a její vliv na strategii minipivovaru

Název práce: Osobnost sládka a její vliv na strategii minipivovaru
Autor(ka) práce: Babinec, Vladimír
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Tripes, Stanislav
Oponenti práce: Šimůnková, Klára
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá zkoumáním osobností sládků minipivovarů v ČR. Cílem práce je identifikovat jejich vlastnosti a charakteristiky a zjistit, jaký vliv mají na práci sládka samotného a také na tvorbu strategie minipivovaru. Rešerše literatury poskytuje přehled o zahraničních výzkumech na téma osobnosti a strategie v minipivovarnictví. Praktická část se věnuje výzkumu na vzorku deseti sládků. Pro naplnění cíle práce byla zvolena metoda kreslení mentálních map a sběr dat probíhal pomocí nahrávaných rozhovorů. Výzkumem bylo zjištěno, že sládci minipivovarů jsou osobnosti kreativní, otevřeni novým věcem a experimentování, a také s úctou pro řemeslo. Ve spojení s nízkou averzí k riziku jsou schopni volit a aplikovat strategii fokální diferenciace a v případě potřeby o svém názoru přesvědčit i majitele pivovaru, pokud jím nejsou oni sami.
Klíčová slova: Osobnost; Sládek; Strategie; Experimentování; Mentální mapy
Název práce: The brewer´s personality and its influence on the strategy of the microbrewery
Autor(ka) práce: Babinec, Vladimír
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Tripes, Stanislav
Oponenti práce: Šimůnková, Klára
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis deals with the investigation of the personalities of the brewers of microbreweries in the Czech Republic. The aim of the work is to identify their characteristics and attributes and to find out how they influence the work of the brewer himself and also the creation of the microbrewery strategy. The literature review provides an overview of foreign research on the topic of personality and strategy in microbrewery. The practical part is devoted to research on a sample of ten brewers. In order to fulfil the aim of the thesis, the method of drawing mental maps was chosen and data collection was carried out by means of recorded interviews. The research found that microbrewery brewers are creative personalities, open to new things and experimentation, and have a respect for the craft. Coupled with low risk aversion, they are able to choose and apply the strategy of focal differentiation and, if necessary, to convince the brewery owner of their opinion, if they are not the brewery owner themselves.
Klíčová slova: Personality; Brewer; Strategy; Experimentation; Mental maps

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 10. 2023
Datum podání práce: 30. 6. 2024
Datum obhajoby: 23. 8. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/85742/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: