Cílem bakalářské práce je vyhodnotit, jak užitečnost již pořízeného produktu (použitý/nepoužitý), způsob pořízení produktu (dárek/zakoupený) a příjmy spotřebitele ovlivňují následnou ochotu spotřebitele utrácet peníze. Výzkum byl realizován formou experimentu 2 x 2, který je založen na modifikované replikaci studie 2a z původního výzkumu Koleyho a Reicha (2023). Data byly sbírána pomocí on-line dotazníku vytvořeného v Qualtrics. Pro operacionalizaci jednotlivých konstruktů byly použity validovan... zobrazit celý abstraktCílem bakalářské práce je vyhodnotit, jak užitečnost již pořízeného produktu (použitý/nepoužitý), způsob pořízení produktu (dárek/zakoupený) a příjmy spotřebitele ovlivňují následnou ochotu spotřebitele utrácet peníze. Výzkum byl realizován formou experimentu 2 x 2, který je založen na modifikované replikaci studie 2a z původního výzkumu Koleyho a Reicha (2023). Data byly sbírána pomocí on-line dotazníku vytvořeného v Qualtrics. Pro operacionalizaci jednotlivých konstruktů byly použity validované nástroje. K analýze dat byly využity tři lineární regresní modely a MANCOVA. Byl prokázán vliv užitečnosti již pořízeného produktu na následnou ochotu spotřebitele utrácet peníze. Zároveň byl prokázán moderující efekt výše a zdroje příjmu ve vztahu mezi užitečnosti již pořízeného produktu a následných chováním při nákupu. |