Vliv formy reklamního sdělení na nákupní záměr spotřebitele s ohledem na postoj spotřebitele k životnímu prostředí

Název práce: Vliv formy reklamního sdělení na nákupní záměr spotřebitele s ohledem na postoj spotřebitele k životnímu prostředí
Autor(ka) práce: Štětkařová, Natálie
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kincl, Tomáš
Oponenti práce: Gunina, Daria
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce je ověřit, jak forma reklamního sdělení, pracujícího s motivem ochrany životního prostředí, ovlivňuje nákupní záměr spotřebitele. Práce částečně vychází ze studie Chang et al. (2015), která z pohledu reklamního sdělení rozlišuje mezi nízkou úrovní interpretace (low-level construal; konkrétní způsob myšlení, slouží k vyobrazení blízkých událostí, kontextualizované, detailní zobrazení) a vysokou úrovní interpretace (high-level construal; abstraktní způsob myšlení, události vzdálené, dekontextualizované zobrazení) a mezi rámcem zisku či ztráty. Oproti replikované studii je ale výzkumný záměr obohacen o postoj spotřebitele k životnímu prostředí, který vychází ze studie Liu, Teng, Han (2020) a o nákupní záměr udržitelné obuvi. Metodicky práce staví na dotazníkovém šetření sestaveném z výchozích studií. Pro vyhodnocení dat byly využity metody ANOVA, regresní analýza a t-test. Regresní analýza nevykázala důkazy o existenci vlivu formy reklamy na nákupní záměr spotřebitele.
Klíčová slova: rámec sdělení; nákupní záměr; spotřebitel; úroveň interpretace sdělení; postoj k životnímu prostředí; nákupní chování
Název práce: The Influence of the Form of the Advertisement on Consumer Purchase Intention with Regard to Consumer's Environmental Attitude
Autor(ka) práce: Štětkařová, Natálie
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kincl, Tomáš
Oponenti práce: Gunina, Daria
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of the thesis is to verify how the form of an advertising message, working with the motive of environmental protection, influences the consumer's purchase intention. The thesis is partly based on the study of Chang et al. (2015), which distinguishes between a low-level construal (concrete way of thinking, used to depict close events, contextualized, detailed depiction) and a high-level construal (abstract way of thinking, distant events, decontextualized depiction) from the perspective of the advertising message, and between a gain or loss frame. However, in contrast to the replicated study, the research design is enriched by the consumer's environmental attitude based on the study Liu, Teng, and Han (2020) and the purchase intention of sustainable footwear. Methodologically, the thesis builds on a questionnaire survey compiled from eastern studies. ANOVA, linear regression analysis and t-test were used to evaluate the data. Linear regression analysis showed no evidence of the existence of an effect of the form of advertising on consumer purchase intention.
Klíčová slova: consumer; construal level theory; message framing; environmental attitude; purchase behavior; purchase intention

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 12. 9. 2023
Datum podání práce: 30. 6. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: