Vizuální pozornost vůči emocionálním a racionálním apelům v reklamě

Název práce: Vizuální pozornost vůči emocionálním a racionálním apelům v reklamě
Autor(ka) práce: Novotná, Eliška
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Bažantová, Simona
Oponenti práce: Novák, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce zkoumá vliv reklamních apelu (emocionálních a racionálních) na vizuální pozornost, brand recall a nákupní chování spotřebitelů. Cílem je zjistit, jak různé typy apelů ovlivňují vizuální pozornost spotřebitelů s ohledem na jejich sociodemografické charakteristiky, vizuální pozornost vůči různým prvkům reklamy, brand recall a nákupní rozhodnutí spotřebitelů. Pro sběr dat jsou použity metody eye-tracking a dotazníkové šetření. Vyhodnocení dat zahrnuje využití deskriptivní statistiky a statistické testy významnosti. Výsledky ukazují, že racionální apely vedou k delší vizuální pozornosti než emocionální. Věk a vzdělání ovlivňují vizuální pozornost, zatímco pohlaví a známost značky nemají statisticky významný vliv. Emocionální apely jsou vnímány intenzivněji, ale významně neovlivňují brand recall ani nákupní rozhodnutí. Tyto poznatky pomohou při tvorbě efektivních reklamních strategií pro různé cílové skupiny.
Klíčová slova: vizuální pozornost; emocionální apely; brand recall; racionální apely; nákupní záměr; eye-tracking; reklamní apely; sociodemografické faktory
Název práce: Visual attention to emotional and rational appeals in advertising
Autor(ka) práce: Novotná, Eliška
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Bažantová, Simona
Oponenti práce: Novák, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis examines the influence of advertising appeals (emotional and rational) on visual attention, brand recall and consumer purchase behaviour. The aim is to investigate how different types of appeals affect consumers' visual attention in relation to their socio-demographic characteristics, visual attention to different advertising elements, brand recall and consumer purchase decisions. Eye tracking and questionnaire survey methods will be used for data collection. Descriptive statistics and statistical tests of significance are used to analyse the data. Results show that rational appeals lead to longer visual attention than emotional appeals. Age and education affect visual attention, while gender and brand familiarity have no statistically significant effect. Emotional appeals are perceived more intensely, but do not significantly affect brand recall or purchase decisions. These findings will help in the development of effective advertising strategies for different target groups.
Klíčová slova: visual attention; purchase intention; Advertising appeals; emotional appeals; rational appeals; eye-tracking; brand recall; sociodemographic factors

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra exaktních metod

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 5. 2022
Datum podání práce: 30. 6. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: