Faktory ovlivňující rozhodování spotřebitelů při nákupu bílých jogurtů

Název práce: Faktory ovplyvňujúce rozhodovanie spotrebiteľov pri nákupe bielych jogurtov
Autor(ka) práce: Lipovský, Tomáš
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Gunina, Daria
Oponenti práce: Bína, Vladislav
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práca sa zameriava na analýzu faktorov, ktoré ovplyvňujú rozhodovanie spotrebiteľov pri nákupe bielych jogurtov. Cieľom tejto práce je vyhodnotiť, ako vybrané faktory ovplyvňujú rozhodovanie spotrebiteľov pri online nákupe bielych jogurtov. Zároveň práca skúma vplyv demografických premenných, ako pohlavie, vek, čistý mesačný príjem, počet rodinných príslušníkov a vzdelanie, na preferencie spotrebiteľov. Metodicky práca stavia na conjoint experimente. Výsledky tejto práce sú relevantné pre výrobcov a marketérov potravín, pretože poskytujú hlbší náhľad do preferencií spotrebiteľov a umožňujú lepšie prispôsobenie produktov a marketingových stratégií. Práca ponúka cenné poznatky, ktoré môžu byť využité na zvýšenie konkurencieschopnosti a zlepšenie spokojnosti zákazníkov.
Klíčová slova: Označenie potravín; Conjoint analýza; Spotrebiteľské správanie; Biely jogurt
Název práce: Faktory ovlivňující rozhodování spotřebitelů při nákupu bílých jogurtů
Autor(ka) práce: Lipovský, Tomáš
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Gunina, Daria
Oponenti práce: Bína, Vladislav
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu faktorů, které ovlivňují rozhodování spotřebitelů při nákupu bílých jogurtů. Cílem této práce je vyhodnotit, jak vybrané faktory ovlivňují rozhodování spotřebitelů při online nákupu bílých jogurtů. Zároveň práce zkoumá vliv demografických proměnných, jako pohlaví, věk, čistý měsíční příjem, počet rodinných příslušníků a vzdělání, na preference spotřebitelů. Metodicky práce staví na conjoint experimentu. Výsledky této práce jsou relevantní pro výrobce a marketéry potravin, protože poskytují hlubší náhled do preferencí spotřebitelů a umožňují lepší přizpůsobení produktů a marketingových strategií. Práce nabízí cenné poznatky, které mohou být využity ke zvýšení konkurenceschopnosti a zlepšení spokojenosti zákazníků.
Klíčová slova: Spotřebitelské chování; Bílý jogurt; Conjoint analýza; Označení potravin
Název práce: Factors influencing consumer decision-making when buying white yogurts
Autor(ka) práce: Lipovský, Tomáš
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Gunina, Daria
Oponenti práce: Bína, Vladislav
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The diploma thesis focuses on the analysis of factors that influence consumers' decisions when buying white yogurts. The aim of this work is to evaluate how selected factors influence consumers' decision-making when purchasing white yogurt online. At the same time, the work examines the influence of demographic variables, such as gender, age, net monthly income, number of family members and education, on consumer preferences. Methodologically, the work is based on a conjoint experiment. The results of this work are relevant for food producers and marketers, as they provide deeper insight into consumer preferences and enable better customization of products and marketing strategies. The work offers valuable knowledge that can be used to increase competitiveness and improve customer satisfaction.
Klíčová slova: Food labeling; White yogurt; Conjoint analysis; Consumer behavior

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra exaktních metod

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 3. 2023
Datum podání práce: 30. 6. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: