Edukativní potenciál tzv. vážných her a možnosti jejich využití pro rozvoj manažerských dovedností

Název práce: Edukativní potenciál tzv. vážných her a možnosti jejich využití pro rozvoj manažerských dovedností
Autor(ka) práce: Herclík, Vojtěch
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Šimůnek, Michal
Oponenti práce: Závodný Pospíšil, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá edukativním potenciálem vážných her a možnostmi jejich využití pro rozvoj manažerských dovedností. Teoretická část zkoumá různé defi-nice vážných her a uvádí praktické příklady využití vážných i zábavných her, pro jiné účely než zábavu. V další kapitole práce představuje hru Minecraft a argumentuje její výběr pro výzkumnou část práce. Rešerše je zakončena definicí základních koncepcí manažerských dovedností pro výzkumnou část. Práce využívá kvalitativní výzkumné metody – etnografie v online prostředí, tzv. netnografie. Její součástí je skryté pozoro-vání, ve kterém se autor přímo účastní hry s informátory. Po analýze společných her byly s informátory prováděny polostrukturované rozhovory, k posouzení, jak hráči reflektují a aplikují získané dovednosti. Výsledky ukazují, že vážné hry mohou být efek-tivním nástrojem pro rozvoj a hodnocení manažerských schopností. Tato práce tak přináší nový pohled na možnosti rozvoje prostřednictvím hraní her a zdůrazňuje po-třebu dalšího výzkumu v této oblasti.
Klíčová slova: učení se činností; vážné hry; manažerské dovednosti; rozvoj dovedností; Minecraft; netnografie
Název práce: The educational potential of the so-called serious games and the possibilities of their use for the development of managerial skills
Autor(ka) práce: Herclík, Vojtěch
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Šimůnek, Michal
Oponenti práce: Závodný Pospíšil, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor's thesis examines the educational potential of serious games and how they can be used to develop managerial skills. The theoretical part examines different definitions of serious games and gives practical examples of the use of serious and fun games, for purposes other than entertainment. The next chapter introduces the game Minecraft and argues for its selection for the research part of the thesis. The review concludes by defining the basic concepts of managerial skills for the research part. The thesis uses a qualitative research method - ethnography in an online environment, called netnography. It includes hidden observation in which the author directly participates in a game with informants. After analysing the collaborative games, semi-structured interviews were conducted with informants to assess how players reflect and apply the skills they have learned. The results show that serious games can be an effective tool for developing and assessing managerial skills. Thus, this paper provides a new perspective on the possibilities of development through gaming and highlights the need for further research in this area.
Klíčová slova: serious games; managerial skills; skills development; Minecraft; netnography; learning by doing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra společenských věd

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 9. 3. 2023
Datum podání práce: 30. 6. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: