Segmentace trhu radlerů a ciderů

Název práce: Segmentace trhu radlerů a ciderů
Autor(ka) práce: Tóth, Ondřej
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá tématem segmentace trhu v kontextu trhu radlerů a ciderů v České republice. Cílem bylo odhalit a charakterizovat segmenty na tomto trhu a následně pro ně navrhnout marketingové přístupy. Poznávání těchto segmentů probíhalo na základě analýzy sekundárních dat z výzkumu MML-TGI. Dotazníkové šetření poté rozšířilo tento výzkum o analýzu primárních dat. Analýzy dat probíhaly ve statistických programech Data Analyzer a SPSS. Za účelem odkrytí segmentů byla využita faktorová a shluková analýza. Pro rozvoj charakteristik těchto segmentů byly využity především kontingenční tabulky a další statistické metody. Celkem byly odkryty na trhu radlerů a ciderů 4 finální profily segmentů, přičemž pro 3 z nich byla navržena marketingová doporučení.
Klíčová slova: Segmentace trhu; radlery; cidery; cílený marketing
Název práce: Segmentation of the radler and cider market
Autor(ka) práce: Tóth, Ondřej
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master's thesis deals with the topic of market segmentation in the context of the radler and cider market in the Czech Republic. The aim was to identify and characterise the segments of this market and then to propose marketing approaches for them. The identification of these segments was based on the analysis of secondary data from the MML-TGI research. The questionnaire survey then extended this research by analysing primary data. The data analyses were carried out in the statistical programs Data Analyzer and SPSS. Factor and cluster analysis was used to uncover the segments. In particular, contingency tables and other statistical methods were used to develop the characteristics of these segments. In total, 4 final segment profiles were uncovered in the radler and cider market, and marketing recommendations were proposed for 3 of them.
Klíčová slova: Market segmentation; radlers; ciders; targeted marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 2. 2024
Datum podání práce: 21. 8. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: