Vplyv kultúrnych predispozícií pri výbere automobilu v Českej republike a Nórskom kráľovstve

Název práce: Vplyv kultúrnych predispozícií pri výbere osobného automobilu v Česku a Nórsku
Autor(ka) práce: Kaplan, Imrich
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Predmetom výskumu tejto práce český a nórsky spotrebiteľ na trhu automobilov v Českej republike a Nórskom kráľovstve, konkrétne so zameraním na kategóriu osobných automobilov. Cieľom je zistiť, aký vplyv má národná kultúra na spotrebiteľské správanie pri výbere osobného automobilu. Prínos práce bude spočívať najmä v identifikácii Hofstedeho kultúrnych dimenzií pre Česko a Nórsko a v analýze vplyvu národnej kultúry na spotrebiteľské správanie s ohľadom na špecifiká českého a nórskeho spotrebiteľa. Budú skúmané vybrané faktory (cenová citlivosť, lojalita k značke, príjem domácnosti) ovplyvňujúce nákupné rozhodovanie. Primárne údaje sa budú zbierať prostredníctvom kvantitatívneho výskumu a metódy počítačom podporovaného rozhovoru (CAWI). Vzorku pre štúdiu budú tvoriť spotrebitelia českej a nórskej národnosti žijúci v jednotlivých krajinách. Na záver budú prezentované výsledky výskumu, obmedzenia práce a odporúčania pre ďalší podstatný výskum.
Klíčová slova: osobný automobil; kultúra; správanie spotrebiteľa
Název práce: Vplyv kultúrnych predispozícií pri výbere automobilu v Českej republike a Nórskom kráľovstve
Autor(ka) práce: Kaplan, Imrich
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Předmětem této práce je český a norský spotřebitel na trhu s automobily v České republice a Norském království, konkrétně se zaměřením na kategorii osobních automobilů. Cílem je zjistit, jak národní kultura ovlivňuje chování spotřebitele při výběru osobního automobilu. Přínos práce bude spočívat především v identifikaci Hofstedeho kulturních dimenzí pro Českou republiku a Norsko a v analýze vlivu národní kultury na spotřebitelské chování s ohledem na specifika českého a norského spotřebitele. Budou zkoumány vybrané faktory (cenová citlivost, věrnost značce, příjem domácnosti) ovlivňující nákupní rozhodování. Primární údaje budou získány prostřednictvím kvantitativního výzkumu a metody počítačem asistovaného rozhovoru (CAWI). Vzorek pro studii budou tvořit čeští a norští spotřebitelé žijící v každé zemi. Na závěr budou prezentovány výsledky výzkumu, omezení práce a doporučení pro další podstatný výzkum.
Klíčová slova: osobní automobil; chování spotřebitele; kultura
Název práce: The influence of cultural predispositions on car choice in the Czech Republic and the Kingdom of Norway
Autor(ka) práce: Kaplan, Imrich
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The subject of this thesis is the Czech and Norwegian consumer in the car market in the Czech Republic and the Kingdom of Norway, specifically focusing on the passenger car category. The aim is to find out how national culture influences consumer behaviour when choosing a passenger car. The contribution of the thesis will consist mainly in the identification of Hofstede's cultural dimensions for the Czech Republic and Norway and in the analysis of the influence of national culture on consumer behaviour with respect to the specificities of the Czech and Norwegian consumer. Selected factors (Word-of-Mouth, price sensitivity, brand loyalty) influencing purchase decision making will be investigated. Primary data will be collected through quantitative research and computer-assisted interviewing (CAWI) method. The sample for the study will consist of Czech and Norwegian consumers living in each country. Finally, the results of the research, limitations of the thesis and recommendations for further substantial research will be presented of cultural predispositions in the choice of a passenger car in the Czech Republic and Norway.
Klíčová slova: culture; passenger car; consumer behaviour

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 5. 2024
Datum podání práce: 30. 10. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: