Navrhněte počítačovou hru pro vstupní kurzy programování

Název práce: Navrhněte počítačovou hru pro vstupní kurzy programování
Autor(ka) práce: Mamica, Jakub
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Pecinovský, Rudolf
Oponenti práce: Chadim, Marek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vývoj knihoven v jazycích Java a Python obsahujících více verzí programu robota Karla, programu pro výuku objektově orientovaného programování. Hlavním cílem je vytvořit postupně se rozvíjející sadu knihoven robota Karla v těchto programovacích jazycích, která slouží dvěma účelům: za prvé demonstrovat principy objektově orientovaného programování (OOP) prostřednictvím stále sofistikovanějších verzí programu, a za druhé poskytnout sadu nástrojů podporujících výuku základů OOP. Teoretická část práce zkoumá koncepty OOP, jeho hlavní principy a roli návrhových vzorů při vývoji softwaru. Pozastavuje se i nad historií programu robota Karla, jeho původu a jeho současné podobě, která sloužila jako základ pro tuto práci. Praktická část zahrnuje vývoj knihoven Karla, od základní funkcionality až po pokročilé implementace, včetně nových akcí robota a typů světů. Tato práce nejen prakticky demonstruje principy OOP, ale také nabízí vzdělávací nástroj, který rozšiřuje původní koncept Karla a rozšiřuje jeho využitelnost při výuce programování a tvorbě programovacích úloh.
Klíčová slova: Python; objektově orientované programování; robot Karel; Java
Název práce: Creating a library set for teaching the basics of object-oriented architecture
Autor(ka) práce: Mamica, Jakub
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Pecinovský, Rudolf
Oponenti práce: Chadim, Marek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor's thesis focuses on the development of libraries in Java and Python featuring multiple versions of the robot Karel program, a tool for teaching object-oriented programming. The main goal is to create a progressively evolving set of robot Karel libraries in these programming languages, serving two purposes: first, to demonstrate the principles of object-oriented programming (OOP) through increasingly sophisticated versions of the program, and second, to provide a toolset supporting the teaching of OOP fundamentals. The theoretical part of the thesis explores OOP concepts, its core principles, and the role of design patterns in software development. It also examines the history of the Karel the Robot program, its origins, and its modern form, which served as the foundation for this work. The practical part involves the development of Karel's libraries, ranging from basic functionality to advanced implementations, including new robot actions and world types. This thesis not only demonstrates OOP principles in practice but also offers an educational tool that extends the original concept of Karel and broadens its applicability in teaching programming and creating programming challenges.
Klíčová slova: object-oriented programing; Java; Python; robot Karel

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 30. 4. 2024
Datum podání práce: 9. 12. 2024
Datum obhajoby: 27. 1. 2025
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/88336/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: