Vzdělávání a rozvoji zaměstnanců různých generací ve vybrané organizaci
Název práce: | Vzdělávání a rozvoji zaměstnanců různých generací ve vybrané organizaci |
---|---|
Autor(ka) práce: | Cherkez, Oleksandra |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Míková, Irena |
Oponenti práce: | Hiršová, Miloslava |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce se zabývá problematikou organizace firemního vzdělávání s ohledem na věkové rozdíly zaměstnanců. Zdůvodňuje koncept podnikového vzdělávání, identifikuje jeho přínosy, přičemž se soustředí na tři generace X, Y, Z, které dnes dominují na trhu práce. Zkoumá tým české pobočky společnosti ABC, jejíž zaměstnanci jsou zástupci tří generací X, Y, Z. Data shromážděná z dotazníkového šetření byla analyzována pomocí Pearsonova Chí-kvadrát testu nezávislosti a Monte Carlo simulace p-hodnoty a použita k zodpovězení výzkumných otázek. Nebylo prokázáno, že by mezi zkoumanými proměnnými existoval statisticky významný vztah, a na základě toho byl vyvozen závěr, že společnost ABC nepřizpůsobuje svůj vzdělávací systém generačním rozdílům svých zaměstnanců. Na základě výsledků studie byla formulována doporučení pro zlepšení systému vzdělávání firmy ABC. |
Klíčová slova: | profesní rozvoj; mezigenerační rozdíly; Vzdělávání |
Název práce: | Training and development of employees of different generations in the selected organisation |
---|---|
Autor(ka) práce: | Cherkez, Oleksandra |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Míková, Irena |
Oponenti práce: | Hiršová, Miloslava |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This bachelor thesis focuses on the organization of corporate training with regard to age differences of employees. It explains the concept of corporate training, identifies its benefits, focusing on the three generations X, Y, Z that dominate the labour market today. It examines the team of the Czech branch of the company ABC, whose employees are representatives of the three generations X, Y, Z. Data collected from the questionnaire survey was analysed using Pearson's Chi-square test of independence and Monte Carlo simulation of p-value and used to answer the research questions. It was found that there was no statistically significant relationship between the examined variables, and based on this, it was concluded that the company ABC does not adapt its training system to the generational differences of its employees. Based on the results of the study, recommendations were given to improve company's training system. |
Klíčová slova: | generational differences; professional development; Training |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Management |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta managementu |
Katedra: | Katedra společenských věd |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 20. 9. 2023 |
---|---|
Datum podání práce: | 15. 12. 2024 |
Datum obhajoby: | 22. 1. 2025 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/85479/podrobnosti |