Fitness influenceři a motivace k tělesné aktivitě

Název práce: Fitness influenceři a motivace k tělesné aktivitě
Autor(ka) práce: Krčálová, Natalie
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Gunina, Daria
Oponenti práce: Vinš, Josef
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce zkoumá vliv fitness influencerů na sociální platformě Instagram na záměr českých respondentů věnovat se fyzické aktivitě. Výzkum vychází z částečné replikace studie Durau, Diehl a Terlutter (2022) a zahrnuje 150 respondentů, čímž splňuje požadavky na dostatečnou statistickou sílu analýzy. Byly testovány vztahy mezi vnímanou důvěryhodností fitness influencerů, která je rozdělena na spolehlivost, odbornost a atraktivitu, a záměrem cvičit, přičemž byly zohledněny moderátory – sebehodnocení a nespokojenost s vlastním tělem. Analýza dat zahrnovala deskriptivní statistiku, test reliability vícepoložkových konstruktů a regresní analýzu pro ověření hypotéz. Výsledky potvrdily, že vnímaná důvěryhodnost pozitivně ovlivňuje postoj k influencerovi i jeho motivační sílu. Avšak vztah mezi postojem k influencerovi, motivační silou a záměrem cvičit nebyl potvrzen. Moderátory sebehodnocení a nespokojenosti s vlastním tělem nebylo možné statisticky prokázat. Výstupy této práce poskytují přehled o vlivu online fitness influencerů na záměr zapojit se do fyzické aktivity v českém prostředí.
Klíčová slova: Fitness influenceři; Záměr cvičit; Vnímaná důvěryhodnost; Sebehodnocení
Název práce: Fitness influencers and motivation for physical activity
Autor(ka) práce: Krčálová, Natalie
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Gunina, Daria
Oponenti práce: Vinš, Josef
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis examines the influence of fitness influencers on the social platform Instagram on the intention of Czech respondents to engage in physical activity. The research is based on a partial replication of the study by Durau, Diehl, and Terlutter (2022) and includes 150 respondents, meeting the requirements for sufficient statistical power. Relationships between the perceived trustworthiness of fitness influencers—divided into reliability, expertise, and attractiveness—and the intention to exercise were tested, taking into account moderators such as self-esteem and body dissatisfaction. The data analysis involved descriptive statistics, a reliability test of multi-item constructs, and regression analysis to test the hypotheses. The results confirmed that perceived trustworthiness positively affects attitudes toward the influencer and their motivational strength. However, the relationship between attitudes toward the influencer, motivational strength, and the intention to exercise was not confirmed. The moderating effects of self-esteem and body dissatisfaction were not statistically supported. The findings of this thesis provide insights into the impact of online fitness influencers on the intention to engage in physical activity in the Czech context.
Klíčová slova: Fitness influencers; Intention to exercise; Perceived trustworthiness; Self-esteem

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta:
Katedra:

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 3. 2023
Datum podání práce: 15. 12. 2024
Datum obhajoby: 22. 1. 2025
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/84272/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: