Vliv vyprávění příběhu v reklamě na emocionálni vazbu k značke

Název práce: Vplyv rozprávania príbehov v reklame na emocionálnu väzbu k značke
Autor(ka) práce: Bálint, Matej
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Černá, Jitka
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Bakalárska práca sa zameriava na vplyv rozprávania príbehov v televíznych reklamách na emocionálne pripútanie spotrebiteľov k značke, ich nákupný zámer a lojalitu. V teoretickej časti objasňuje význam reklamy v marketingovej komunikácii, zdôrazňuje špecifiká televíznej reklamy a rozoberá psychologickú hĺbku príbehov, vrátane archetypov či mýtov. Zároveň ukazuje dôležitosť strategického brandingu pri budovaní pozitívneho vnímania značky. V praktickej časti sa realizoval kvantitatívny online prieskum na dvoch televíznych reklamách značiek Royal Crown Cola a Habánske sklepy. Výsledky odhalili, že spotrebitelia priaznivo reagujú na príbehy v reklame, čo zvyšuje ich emocionálnu väzbu k značke a potenciálne aj mieru budúceho nákupu. Časť respondentov prejavila ochotu odporučiť značku známym. Zistenia naznačujú, že efektívne využitie rozprávania príbehov dokáže zlepšiť vnímanie značky a posilniť lojalitu spotrebiteľov. Práca prináša odporúčania pre marketingovú prax, predovšetkým vo výbere vhodnej cieľovej skupiny a voľbe príbehov, ktoré zdôrazňujú hodnoty danej značky.
Klíčová slova: reklama; lojalita; rozprávanie príbehu; emocionálna väzbu; značka
Název práce: Vliv vyprávění příběhu v reklamě na emocionálni vazbu k značke
Autor(ka) práce: Bálint, Matej
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Černá, Jitka
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zaměřuje na vliv vyprávění příběhů v televizních reklamách na emocionální připoutání spotřebitelů ke značce, jejich nákupní záměr a loajalitu. V teoretické části objasňuje význam reklamy v marketingové komunikaci, zdůrazňuje specifika televizní reklamy a rozebírá psychologickou hloubku příběhů, včetně archetypů či mýtů. Zároveň ukazuje důležitost strategického brandingu při budování pozitivního vnímání značky. V praktické části se realizoval kvantitativní online průzkum na dvou televizních reklamách značek Royal Crown Cola a Habánské sklepy. Výsledky odhalily, že spotřebitelé příznivě reagují na příběhy v reklamě, což zvyšuje jejich emocionální vazbu ke značce a potenciálně i míru budoucího nákupu. Část respondentů projevila ochotu doporučit značku známým. Zjištění naznačují, že efektivní využití vyprávění příběhů dokáže zlepšit vnímání značky a posílit loajalitu spotřebitelů. Práce přináší doporučení pro marketingovou praxi, především ve výběru vhodné cílové skupiny a volbě příběhů, které zdůrazňují hodnoty dané značky.
Klíčová slova: vyprávění příběhu; reklama; emocionální vazba; značka; loajalita
Název práce: The impact of storytelling in advertising on emotional attachment to a brand
Autor(ka) práce: Bálint, Matej
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Černá, Jitka
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Bachelor's thesis focuses on the impact of storytelling in television commercials on consumers' emotional attachment to the brand, their purchase intention and loyalty. In the theoretical part, it clarifies the importance of advertising in marketing communication, emphasizes the specifics of television advertising and discusses the psychological depth of stories, including archetypes or myths. At the same time, it shows the importance of strategic branding in building a positive brand perception. In the practical part, a quantitative online survey was conducted on two television commercials of the brands Royal Crown Cola and Habánske sklepy. The results revealed that consumers respond favorably to stories in advertising, which increases their emotional attachment to the brand and potentially the rate of future purchases. Some of the respondents expressed their willingness to recommend the brand to their acquaintances. The findings indicate that the effective use of storytelling can improve brand perception and strengthen consumer loyalty. The work brings recommendations for marketing practice, especially in selecting the appropriate target group and choosing stories that emphasize the values ​​of the given brand.
Klíčová slova: storytelling; advertising; emotional attachment; brand; loyalty

Informace o studiu

Studijní program / obor: Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 10. 2023
Datum podání práce: 16. 12. 2024
Datum obhajoby: 28. 1. 2025
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/85751/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: