Cílem této práce je na základě strategické analýzy poskytnout společnosti Pivovar Máša ucelený pohled na své postavení na trhu, identifikovat faktory ovlivňující její fungování a formulovat strategická doporučení pro další rozvoj společnosti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je s využitím odborné literatury zaměřena na charakteristiky metod strategické analýzy. Praktická část obsahuje klíčové kroky, sloužící k podrobné strategické analýze společnosti. V této části je provedena PESTLE analýza, Porterův model pěti sil, VRIO analýza, analýza poměrových ukazatelů a SWOT analýza. Na základě informací získaných z těchto analýz jsou navržena strategická doporučení pro zlepšení chodu společnosti
Klíčová slova:
Strategická analýza; PESTLE ; Porterův model pěti sil; SWOT analýza; Pivovar
Název práce:
Strategic Analysis of the Pivovar Máša Company
Autor(ka) práce:
Lásková, Michaela
Typ práce:
Bachelor thesis
Vedoucí práce:
Machek, Ondřej
Oponenti práce:
-
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
The aim of this thesis is to provide Pivovar Máša with a comprehensive view of its market position, to identify factors influencing its operation and to formulate strategic recommendations for further development of the company. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part, utilizing professional literature, focuses on the characteristics of strategic analysis methods. The practical part includes key steps for a detailed strategic analysis of the company. In this part, a PESTLE analysis, Porter's Five Forces model, VRIO analysis, ratio analysis, and SWOT analysis are conducted. Based on the information obtained from these analyses, strategic recommendations for improving the company's operations are proposed.
Klíčová slova:
SWOT analysis; Brewery; Strategic analysis; PESTLE; Porter's Five Forces model