Komparace marketingových strategií destinací Praha a Vídeň
Autor(ka) práce:
Mlýnková, Dominika
Typ práce:
Diplomová práce
Vedoucí práce:
Janeček, Petr
Oponenti práce:
-
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
Marketingové strategie turistických destinací hrají klíčovou roli v řízení a rozvoji turismu, stejně tak jsou důležité pro budování konkurenceschopnosti destinace a využití jejího potenciálu. Cílem diplomové práce je navrhnout zlepšení konkurenčního postavení destinace Praha vůči destinaci Vídeň na základě komparace aktuálních strategických dokumentů Prahy „S respektem k Praze“ a Vídně „Visitor Economy Strategy 2025“. Tyto dvě destinace si jsou geograficky blízké, ale i kulturně. K naplnění cíle byla využita kvalitativní analýza sekundárních dat. Nejprve byly jednotlivé dokumenty analyzovány samostatně na základě zvolených metrik a následně byly mezi sebou komparovány. Součástí praktické části byla i diskuze, která komparovala další strategické dokumenty evropských metropolí a jejich přístup k současný trendům a výzvám v turismu. Výsledkem práce jsou zformulovaná doporučení pro Prahu, které mohou pomoci zlepšit její konkurenční postavení vůči Vídni.
Klíčová slova:
Praha; Vídeň; turistická destinace; marketingová strategie; komparace; marketingové řízení
Název práce:
Comparison of Marketing Strategies of the Tourist Destinations Prague and Vienna
Autor(ka) práce:
Mlýnková, Dominika
Typ práce:
Diploma thesis
Vedoucí práce:
Janeček, Petr
Oponenti práce:
-
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
Marketing strategies of tourist destinations represent a fundamental instrument in the effective management and sustainable development of tourism. They also serve as a critical factor in enhancing a destination’s competitiveness and optimizing its potential. The aim of this thesis is to propose improvements to the competitive position of Prague in comparison to Vienna, based on a comparative analysis of current strategic documents – Prague's “S respektem k Praze” and Vienna's “Visitor Economy Strategy 2025.” These two destinations are not only geographically close but also culturally similar. To achieve the objective, a qualitative analysis of secondary data was conducted. First, each document was analyzed individually based on selected metrics, followed by a comparative evaluation. The practical part also includes a discussion comparing strategic documents of other European metropolitan destinations and their approaches to current trends and challenges in tourism. The thesis outcome is a set of recommendations for Prague, aimed at enhancing its competitive position in comparison to Vienna.