Nástroje a praktiky revenue managementu se mezi hotelovými subjekty liší, a i při využívání stejných metod mohou vést k odlišným výsledkům. Bakalářská práce si kladla za cíl zhodnotit využití revenue managementu ve třech vybraných hotelích, a to Almanac X Alcron Prague, Holiday Inn Prague a Panorama Hotel Prague, přesněji zanalyzovat a komparovat implementaci revenue managementu v těchto hotelích a identifikovat rozdíly v jejich přístupu k cenotvorbě, optimalizaci obsazenosti a řízení poptávky. Výzkum vycházel z kombinace primárních a sekundárních dat, přičemž klíčovým zdrojem byly polostrukturované rozhovory s revenue manažery vybraných hotelů. Z výzkumu vyplynulo, že prioritou všech hotelů je stabilita cen. Cenová politika úzce souvisí s cílovou klientelou i segmentací. Všechny hotely využívají určité formy slevových nebo propagačních nástrojů. Vzhledem k lokalitě všech hotelů v hlavním městě je průměrná délka pobytu krátkodobého charakteru (a to 1,9 až 3 noci). Dále bylo zjištěno, že všechny hotely aktivně využívají moderní technologie a systémy (např. PMS, online prodejní platformy), přičemž RMS zatím nevyužívá pouze hotel Almanac X Alcron. K maximalizaci výnosů slouží všem hotelům i určité restrikce. Významnou roli hrají také věrnostní programy a jejich propojení s chováním zákazníků, a to v případě hotelu Holiday Inn Prague. Ostatní hotely tento nástroj podpory loajality nevyužívají. Výsledky potvrdily, že revenue management je komplexní oblast ovlivněná širšími souvislostmi, přičemž jednotlivé aspekty nelze posuzovat izolovaně kvůli jejich provázanosti s dalšími interními i externími faktory.
Revenue Management Strategies in the Hotel Industry
Autor(ka) práce:
Plachtovičová, Anna
Typ práce:
Bachelor thesis
Vedoucí práce:
Scholz, Petr
Oponenti práce:
-
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
Revenue management tools and practices differ among hotel entities, and even when using the same methods, they can lead to different results. The aim of this bachelor’s thesis was to assess the use of revenue management in three selected hotels: Almanac X Alcron Prague, Holiday Inn Prague, and Panorama Hotel Prague. The thesis specifically aimed to analyze and compare the implementation of revenue management in these hotels and identify differences in their approaches to pricing, occupancy optimization, and demand management. The research was based on a combination of primary and secondary data, with semi-structured interviews with revenue managers from the selected hotels being a key source. The research revealed that price stability was a priority for all hotels. Pricing policy is closely related to target clientele and segmentation. All the hotels use certain forms of discounting or promotional tools. Given the location of all hotels in the capital city, the average length of stay is short-term (1.9 to 3 nights). Furthermore, it was found that all hotels actively use modern technologies and systems (e.g., PMS, online sales platforms), with only Almanac X Alcron not using RMS. To maximize revenues, all hotels also apply certain restrictions. Loyalty programs and their connection to customer behavior play a significant role, particularly at Holiday Inn Prague. Other hotels do not use this loyalty support tool. The results confirmed that revenue management is a complex area influenced by broader contexts, and individual aspects cannot be considered in isolation due to their interconnection with other internal and external factors.