Determinanty úspěchu nadnárodních korporací na vietnamském trhu
Autor(ka) práce:
Tran, Hai Anh
Typ práce:
Bakalářská práce
Vedoucí práce:
Hinčica, Vít
Oponenti práce:
Procházka, Petr
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
Cílem této práce je analýza vlivu kulturní vzdálenosti mezi domovskými zeměmi nadnárodních korporací s Vietnamem na jejich úspěch na vietnamském trhu. Práce analyzuje vybraná data sto nadnárodních korporací působících na vietnamském trhu. Tato práce neprokázala statisticky významný vliv kulturní vzdálenosti na úspěch ve Vietnamu. Podařilo se však prokázat významnost dvou kontrolních proměnných, konkrétně se jedná o načasování vstupu, tedy rok, kdy společnost na trh vstoupila, a také odvětví, ve kterém firma dominantně podniká. V případě odvětví, byl však prokázán statisticky významný vliv pouze pro přímou komparaci technologického odvětví a služeb. Práce přináší nové poznatky k tématu internacionalizace firem a může sloužit jako praktický návod pro manažery zvažující expanzi na vietnamský trh.
Klíčová slova:
Kulturní vzdálenost; Vietnam; Nadnárodní korporace; Internacionalizace
Název práce:
Determinants of success of multinational corporations on the Vietnamese market
Autor(ka) práce:
Tran, Hai Anh
Typ práce:
Bachelor thesis
Vedoucí práce:
Hinčica, Vít
Oponenti práce:
Procházka, Petr
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
The aim of this thesis is to analyse the effect of cultural distance between the home countries of multinational corporations with Vietnam on their success on the Vietnamese market. This thesis analyses selected data of one hundred multinational corporations operating on the Vietnamese market. This thesis did not show a statistically significant effect of cultural distance on success in Vietnam. However, it was able to demonstrate the significance of two control variables, namely the timing of entry, i.e. the year the company entered the market, and the industry in which the firm is dominant. In the case of industry, however, a statistically significant effect was only demonstrated for the direct comparison of the technology and services industries. This paper provides new insights on the topic of firm internationalisation and can serve as a practical guide for managers considering expansion to the Vietnamese market.
Klíčová slova:
Cultural distance; Vietnam; Multinational corporations; Internationalisation