The Integration of the Metaverse into Luxury Brand Marketing Strategies in South Korea: A Study of New Consumption Dynamics & Market Opportunities
Autor(ka) práce:
Descoteaux, Michaël
Typ práce:
Bachelor thesis
Vedoucí práce:
Escobar Rios, Andrea
Oponenti práce:
-
Jazyk práce:
English
Abstrakt:
This thesis aims to analyse the impact of the Metaverse on the luxury industry in South Korea. The main objective is to understand how luxury brands can integrate this emerging digital environment into their communication and promotional strategies with South Korean consumers. A qualitative survey, based on a series of interviews with around ten participants, enabled us to gather a wide range of perceptions. The results reveal a low level of enthusiasm for these virtual universes, as well as a marked lack of interest in the consumption of luxury products in this context. Several factors explain this reticence: a lack of understanding of how the Metaverse works, a lack of interest and difficulty in grasping the usefulness of luxury objects in the form of NFTs, and a certain distance from the world of luxury in general. These factors complicate the development of a coherent marketing strategy centred on the integration of these technologies. The conclusions of this study suggest that luxury brands would benefit from closely monitoring the development of the Metaverse adoption by South Korean consumers, while remaining cautious in order to avoid unprofitable investments or risks to their prestige image.
Klíčová slova:
Metaverse; Non-Fungible Token; Luxury; South Korea; NFT
Název práce:
Integrace Metaversa do marketingových strategií luxusních značek v Jižní Koreji: Studie nové dynamiky spotřeby a tržních příležitostí
Autor(ka) práce:
Descoteaux, Michaël
Typ práce:
Bakalářská práce
Vedoucí práce:
Escobar Rios, Andrea
Oponenti práce:
-
Jazyk práce:
English
Abstrakt:
Cílem této práce je analyzovat dopad Metaversa na luxusní průmysl v Jižní Koreji. Hlavním cílem je pochopit, jak mohou luxusní značky začlenit toto vznikající digitální prostředí do svých komunikačních a propagačních strategií s jihokorejskými spotřebiteli. Kvalitativní průzkum založený na sérii rozhovorů s přibližně deseti účastníky nám umožnil shromáždit širokou škálu názorů. Výsledky odhalují nízkou míru nadšení pro tyto virtuální světy a také výrazný nezájem o spotřebu luxusních výrobků v tomto kontextu. Tuto zdrženlivost vysvětluje několik faktorů: nedostatečné pochopení toho, jak Metaverse fungují, nezájem a potíže s pochopením užitečnosti luxusních předmětů v podobě NFT a určitý odstup od světa luxusu obecně. Tyto faktory komplikují vývoj ucelené marketingové strategie zaměřené na integraci těchto technologií.Závěry této studie naznačují, že luxusním značkám by prospělo pečlivě sledovat vývoj zavádění Metaversa jihokorejskými spotřebiteli a zároveň zůstat obezřetným, aby se vyhnuly nerentabilním investicím nebo rizikům pro svou prestižní image.
Klíčová slova:
Metaverse; NFT; Jižní Korea; Nezaměnitelný Token; Luxus