Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První teoretická část se věnuje základním teoretickým pojmům, které jsou důležité pro pochopení komunikační strategie. Konkrétně jde o komunikační strategii, komunikační mediální mix a trh se sportovní výživou a doplňky. Druhá praktická část je rozčleněna na několik kapitol. Zabývá se charakteristikou firmy GymBeam a jsou zde prakticky využity teoretické modely z první části. Dále je zde zahrnuta analýza konkurenčního trhu a SWOT analýza. Rovněž je realizován výzkum-sběr primárních dat v rámci dotazníkového šetření a hloubkových rozhovorů se zákazníky. V závěrečné části jsou obsaženy návrhy a doporučení pro zlepšení komunikační strategie společnosti GymBeam.
The thesis is divided into theoretical and practical part. The first theoretical part is devoted to basic theoretical concepts that are important for understanding communication strategy. Specifically, communication strategy, communication media mix and the market for sports nutrition and supplements. The second practical part is divided into several chapters. It deals with the characteristics of GymBeam and the theoretical models from the first part are practically applied. Furthermore, a competitive market analysis and a SWOT analysis are included. Research is also conducted-collection of primary data through questionnaire survey and in-depth interviews with customers. The final part contains suggestions and recommendations for improving GymBeam's communication strategy.
Klíčová slova:
communication strategy; communication media mix; GymBeam; online communication; brand