Etická a neetická reklama: Vliv na spotřebitelské chování a vnímání značky

Název práce: Etická a neetická reklama: Vliv na spotřebitelské chování a vnímání značky
Autor(ka) práce: Špryslová, Zuzana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Filipová, Alena
Oponenti práce: Zeman, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis deals with the consumer's perception of ethical and unethical advertisements. Nowadays, advertising is an integral part of our daily lives and is also an integral part of the marketing mix of companies. The theoretical objectives of the thesis were to describe the historical development of advertising, to define the ethics of advertising, its effectiveness. In the practical part of the thesis, within the framework of a questionnaire survey, examples of ethical and unethical advertisements were set, to which the respondents were asked to react, to describe whether it had an ethical or unethical effect on them and what emotions it evoked in them.
Klíčová slova: etika; reklama; vliv na spotřebitele
Název práce: Ethical and unethical advertising: Impact on consumer behaviour and brand perception
Autor(ka) práce: Špryslová, Zuzana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Filipová, Alena
Oponenti práce: Zeman, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis deals with the consumer's perception of ethical and unethical advertisements. Nowadays, advertising is an integral part of our daily lives and is also an integral part of the marketing mix of companies. The theoretical objectives of the thesis were to describe the historical development of advertising, to define the ethics of advertising, its effectiveness. In the practical part of the thesis, within the framework of a questionnaire survey, examples of ethical and unethical advertisements were set, to which the respondents were asked to react, to describe whether it had an ethical or unethical effect on them and what emotions it evoked in them.
Klíčová slova: ethics; consumers; advertising

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 6. 2024
Datum podání práce: 26. 4. 2025
Datum obhajoby: 2025

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: