Sociální sítě v marketingové komunikaci turistických atrakcí

Název práce: Sociální sítě v marketingové komunikaci turistických atrakcí
Autor(ka) práce: Šulcová, Kateřina
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Janeček, Petr
Oponenti práce: Randuška, David
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit marketingovou komunikaci vybrané turistické atrakce na sociálních sítích, konkrétně Zoo Liberec, a vypracovat návrh na zvýšení její viditelnosti a přilákání nových návštěvníků. V první části je vymezen teoretický rámec, který definuje klíčové pojmy, jako jsou turistické atrakce, marketingová komunikace a sociální sítě, a představuje relevantní analytické a strategické nástroje. Praktická část práce nejprve odůvodňuje výběr Zoo Liberec jako případové studie a poskytuje přehled o této atrakci. Následující část se zaměřuje na analýzu marketingových taktik, které Zoo Liberec využívá na sociálních sítích, a to na základě dat z marketingového oddělení a provedené obsahové a kvantitativní analýzy jejich příspěvků. Na závěr práce s využitím nástrojů popsaných v teoretické části poskytuje hodnocení marketingové komunikace Zoo Liberec na sociálních sítích a předkládá konkrétní návrh, který by při implementaci mohl zvýšit viditelnost této atrakce a přilákat nové návštěvníky.
Klíčová slova: sociální sítě; marketing; turistické atrakce; cestovní ruch
Název práce: Social Networks in the Marketing Communication of Tourist Attractions
Autor(ka) práce: Šulcová, Kateřina
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Janeček, Petr
Oponenti práce: Randuška, David
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this thesis is to evaluate the marketing communication of a selected tourist attraction on social networks, with a focus on Zoo Liberec, and to develop recommendations to enhance visibility and attract new visitors. In the first part, the theoretical framework is established by defining key concepts such as tourist attractions, marketing communication, and social networks, along with the introduction of relevant analytical and strategic tools. In the practical part, firstly the selection of Zoo Liberec as the case study is justified and a comprehensive overview of the attraction is provided. Then, based on the theoretical insights, the thesis presents an analysis of the marketing strategies used by Zoo Liberec on social networks, based on data from the marketing department and a carried-out content and quantitative analysis of their posts. Finally, the thesis provides an assessment of Zoo Liberec’s marketing communication on social networks, utilizing the tools described in the theoretical part, and offers a final proposal that, if implemented, could enhance the attraction's visibility and appeal, leading to an increase in new visitors.
Klíčová slova: tourist attractions; social networks; tourism; marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Cestovní ruch
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta:
Katedra:

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 6. 2024
Datum podání práce: 25. 4. 2025
Datum obhajoby: 30. 5. 2025
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/88735/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: