Vnímání spotřebitelů ohledně udržitelnostních iniciativ společnosti H&M

Název práce: Consumers' perceptions of H&M's sustainability initiatives
Autor(ka) práce: Medved, Oleksandra
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Oponenti práce: San José Iglesias, Rafael
Jazyk práce: English
Abstrakt:
In response to raising environmental concerns and customers’ demand for corporate accountability, many fashion brands have taken up initiatives to promote sustainability. This bachelor's thesis investigates how consumers see fast fashion giant H&M's sustainability initiatives. It combines a quantitative survey measuring consumer awareness and attitudes with a qualitative content analysis of H&M's 2024 Sustainability Report and related greenwashing lawsuit. Consumers’ responses were analysed using descriptive statistical methods such as mean and standard deviation. The results indicate that although most H&M consumers are aware of the company's sustainability initiatives, they have doubts about how genuine they are. Notably, most of the respondents thought that environmental transparency and ethical labour standards were the most crucial, but they were also the most questioned. The paper identifies a gap between consumers' perceptions and company messaging about sustainability practices.
Klíčová slova: Sustainable Fashion; Corporate Social Responsibility; Greenwashing; H&M; Fast Fashion Industry ; Consumer Perceptions; SDGs
Název práce: Vnímání spotřebitelů ohledně udržitelnostních iniciativ společnosti H&M
Autor(ka) práce: Medved, Oleksandra
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Oponenti práce: San José Iglesias, Rafael
Jazyk práce: English
Abstrakt:
V reakci na rostoucí environmentální obavy a požadavky zákazníků na firemní odpovědnost přijala řada módních značek iniciativy na podporu udržitelnosti. Tato bakalářská práce zkoumá, jak spotřebitelé vnímají udržitelnostní iniciativy módního giganta rychlé módy H&M. Kombinuje kvantitativní dotazníkové šetření, které měří povědomí a postoje spotřebitelů, s kvalitativní obsahovou analýzou Zprávy o udržitelnosti H&M za rok 2024 a související žaloby kvůli greenwashingu. Odpovědi respondentů byly analyzovány pomocí deskriptivních statistických metod, jako je průměr a směrodatná odchylka. Výsledky ukazují, že i když si většina zákazníků H&M je vědoma udržitelnostních aktivit společnosti, má pochybnosti o jejich skutečné upřímnosti. Zvláště významné je, že většina respondentů považovala za nejdůležitější environmentální transparentnost a etické pracovní podmínky, ale zároveň tyto aspekty nejvíce zpochybňovala. Práce identifikuje rozpor mezi vnímáním spotřebitelů a způsobem, jakým společnost komunikuje své udržitelnostní praktiky.
Klíčová slova: Společenská Odpovědnost Firem; Greenwashing; H&M; Vnímání Spotřebitelů; SDGs; Průmysl Rychlé Módy; Udržitelná Móda

Informace o studiu

Studijní program / obor: International Business
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 6. 2024
Datum podání práce: 25. 4. 2025
Datum obhajoby: 2025

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: