Príprava extenzie značky Costa Coffee do novej produktovej kategórie
Autor(ka) práce:
Tomčo, Kristián
Typ práce:
Diplomová práce
Vedoucí práce:
Filipová, Alena
Oponenti práce:
Zeman, Jiří
Jazyk práce:
Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práca sa zaoberá plánom pre rozšírenie značky Costa Coffee do novej produktovej kategórie Ready-To-Drink (RTD) najmä z hľadiska marketingu, s využitím primárnych a sekundárnych zdrojov. V prvej časti pokrýva teoretické znalosti a poznatky súvisiacie so základnými pojmami v brand manažmente a rôznymi metódami produktového rozšírenia. Zároveň poukazuje na výhody rozširovania značiek do nových kategórií. V druhej, analytickej časti sa zaoberá aktuálnym stavom v kávovom podnikaní z globálneho aj lokálneho hľadiska. V tejto časti sa práca zaoberá rovnako výskumom značky Costa Coffee v ČR a prezentuje aktuálny stav značky. Súčasťou tejto kapitoly je predstavenie formátov podnikania, v ktorých sa značka vyskytuje a prezentuje výsledky primárneho výskumu a trendy dnešnej doby. V praktickej časti práca hodnotí potenciál vstupu značky do uvedenej kategórie a predstavuje plán rozšírenia značky z pohľadu marketingu, ktorý pozostáva z vybraných častí marketingového mixu 5P a je doplnený o trhovú segmentáciu, positioning, cenovú stratégiu a projektový plán.
Klíčová slova:
Costa Coffee; Rozšírenie značky; Brand management; Strategický plán ; Produktové rozšírenie; Branding
Název práce:
Príprava extenzie značky Costa Coffee do novej produktovej kategórie
Autor(ka) práce:
Tomčo, Kristián
Typ práce:
Diplomová práce
Vedoucí práce:
Filipová, Alena
Oponenti práce:
Zeman, Jiří
Jazyk práce:
Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá plánem rozšíření značky Costa Coffee do nové produktové kategorie Ready-To-Drink (RTD), zejména z hlediska marketingu, s využitím primárních a sekundárních zdrojů. V první části se zabývá teoretickými znalostmi a poznatky souvisejícími se základními pojmy v brand managementu a různými metodami produktového rozšíření. Zároveň poukazuje na výhody rozšiřování značek do nových kategorií. Druhá, analytická část se zabývá aktuálním stavem v kávovém podnikání z globálního i lokálního hlediska. V této části se práce zabývá také výzkumem značky Costa Coffee v České republice a prezentuje aktuální stav značky. Součástí této kapitoly je představení formátů podnikání, ve kterých se značka vyskytuje a prezentace výsledků primárního výzkumu a současných trendů. V praktické části práce hodnotí potenciál vstupu značky do uvedené kategorie a představuje plán rozšíření značky z pohledu marketingu, který sestává z vybraných částí marketingového mixu 5P a je doplněn o tržní segmentaci, positioning, cenovou strategii a projektový plán.
Klíčová slova:
Brand manažment; Startegický plán ; Produktové rozšíření; Branding; Costa Coffee; Rozšíření značky
Název práce:
Preparation of Costa Coffee brand extension into a new product category
Autor(ka) práce:
Tomčo, Kristián
Typ práce:
Diploma thesis
Vedoucí práce:
Filipová, Alena
Oponenti práce:
Zeman, Jiří
Jazyk práce:
Slovensky
Abstrakt:
The thesis deals with a plan for expanding the Costa Coffee brand into a new product category, Ready-To-Drink (RTD), primarily from a marketing perspective, using primary and secondary sources. The first part covers theoretical knowledge and insights related to basic concepts in brand management and various methods of product expansion. It also highlights the advantages of expanding brands into new categories. The second, analytical part deals with the current state of the coffee business from a global and local perspective. This part of the thesis also examines the Costa Coffee brand in the Czech Republic and presents the current state of the brand. This chapter includes a presentation of the business formats in which the brand operates and presents the results of primary research and current trends. In the practical part, the thesis evaluates the potential of the brand's entry into the category and presents a brand expansion plan from a marketing perspective, which consists of selected parts of the 5P marketing mix and is supplemented by market segmentation, positioning, pricing strategy, and a project plan.