Zelený marketing a jeho vliv na nákupní chování spotřebitelů second-handového oblečení

Název práce: Zelený marketing a jeho vliv na nákupní chování spotřebitelů second-handového oblečení
Autor(ka) práce: Drnzíková, Ester
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Pospíšil, Jan
Oponenti práce: Musil, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce zkoumá vliv zelených informací na ochotu studen-tů platit (WTP) za oblečení z druhé ruky pomocí experimentální aukce a dotazníkového šetření (NEP Scale). Výsledky výzkumu uká-zaly, že zelená informace zvyšuje ochotu studentů zaplatit více za voucher do second-handu, ale stále více preferují voucher do ob-chodů s konvenční módou. Nebyla potvrzena hypotéza o vyšší WTP u studentek za zelený voucher než u studentů, a ani vztah mezi eko-logickým postojem a WTP za voucher do second-handu. Výsledky poukazují na důležitost zelené informace i přetrvávající vliv značky a osobních preferencí.
Klíčová slova: zelený marketing; ochota platit; second-hand; greenwashing; zelená informace; spotřebitelské chování; fast-fashion
Název práce: Green Marketing and Its Influence on Consumer Purchasing Behavior of Second-Hand Clothing
Autor(ka) práce: Drnzíková, Ester
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Pospíšil, Jan
Oponenti práce: Musil, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor's thesis examines the impact of green information on students' willingness to pay (WTP) for second-hand clothing through an experimental auction and a questionnaire survey (NEP Scale). The research results showed that green information increases students' willingness to pay more for a second-hand voucher, yet they still tend to prefer a voucher for conventional fashion stores. The hypothesis that female students have a higher WTP for a green voucher than male students was not confirmed, nor was the relationship between environmental attitude and WTP for a second-hand voucher. The results highlight the importance of green information as well as the persistent influence of brand and personal preferences.
Klíčová slova: willingness to pay; green information; second-hand; fast-fashion; greenwashing; consumer behavior; green marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 9. 2024
Datum podání práce: 30. 4. 2025
Datum obhajoby: 2025

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: