UX návrh webové a mobilní aplikace pro servis společnosti Cyklo Point
Autor(ka) práce:
Šimůnek, Václav
Typ práce:
Diplomová práce
Vedoucí práce:
Zichová, Tereza
Oponenti práce:
Melničák, Adam
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá problematikou user experience a přináší teoretický přehled principů a postupů vedoucích k návrhu uživatelsky přívětivých řešení jak pro návrh aplikací pro počítačová, tak mobilní zařízení. Hlavním cílem práce je návrh funkčního high-fidelity prototypu nové webové aplikace pro servis podniku Cyklo Point, který naplňuje potřeby uživatelů, splňuje principy UX a zároveň řeší problémy momentálně používané servisní aplikace. V další části se práce věnuje výzkumu, který se zabývá současným stavem servisu v pobočce Cyklo Pointu v Jičíně. Prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se 3 zaměstnanci a uživatelského testování momentálně používané aplikace jsou identifikovány hlavní problémy, se kterými se zaměstnanci v procesu servisu potýkají. Na základě zjištění z výzkumu je navrženo nové low-fidelity řešení webové aplikace servisu v Cyklo Pointu pro počítačové a mobilní zařízení. Navržený low-fidelity prototyp je následně otestován s uživateli, načež je vytvořeno nové finální high-fidelity řešení aplikace. High-fidelity prototyp je opět otestován s uživateli, na základě čehož jsou provedeny finální úpravy prototypu, aby došlo ke splnění všech požadavků uživatelů. Hlavním výstupem práce je high-fidelity prototyp webové aplikace pro počítačové (desktopové) i mobilní zařízení, který naplňuje potřeby zaměstnanců Cyklo Pointu, splňuje principy UX a řeší nedostatky momentálně používané aplikace. Finální high-fidelity prototyp slouží jako důležitý podklad pro vývojáře při implementaci nové aplikace pro servis podniku Cyklo Point, čímž se zjednoduší a zpřesní vývojový proces. Výsledky práce jsou přínosné pro UX designéry jakožto teoretický rámec s praktickými postupy pro návrh uživatelsky přívětivých a responzivních řešení. Práce přispívá k rozvoji znalostí v oblasti UX a může posloužit jako zdroj informací a inspirace pro další studenty a odborníky v této oblasti. Zjištění v rámci výzkumů této práce mohou být zároveň přínosné i zaměstnancům či podnikům, kteří se zabývají servisem kol a lyží.
Klíčová slova:
UX design; mobilní aplikace; servis kol a lyží; prototyp; webová stránka
Název práce:
UX design of web and mobile application for Cyclo Point service
Autor(ka) práce:
Šimůnek, Václav
Typ práce:
Diploma thesis
Vedoucí práce:
Zichová, Tereza
Oponenti práce:
Melničák, Adam
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
The thesis addresses the issue of user experience and provides a theoretical overview of principles and procedures leading to the design of user-friendly solutions for applications on both computer and mobile devices. The main objective of the thesis is the design of a high-fidelity prototype of a new web application for the Cyklo Point service, which meets user needs, adheres to UX principles, and simultaneously addresses the issues of the currently used service application. The next part of the thesis focuses on research examining the current state of service at the Cyklo Point branch in Jičín. Through semi-structured interviews with three employees and user testing of the currently used application, the main problems faced by employees in the service process are identified. Based on the research findings, a new low-fidelity solution for the Cyklo Point service web application for both computer and mobile devices is proposed. The proposed low-fidelity prototype is then tested with users, after which a new final high-fidelity application solution is created. The high-fidelity prototype is tested again with users, leading to final adjustments to the prototype to meet all user requirements. The main output of the thesis is a high-fidelity prototype of a web application for desktop and mobile devices, which meets the needs of Cyklo Point employees, adheres to UX principles, and addresses the shortcomings of the currently used application. The final high-fidelity prototype serves as an essential foundation for developers during the implementation of the new application for the Cyklo Point service, thereby simplifying and streamlining the development process. The results of the thesis are beneficial for UX designers as a theoretical framework with practical procedures for designing user-friendly and responsive solutions. The thesis contributes to the advancement of knowledge in the UX field and can serve as a source of information and inspiration for other students and professionals in this area. The findings from the research in this thesis may also be beneficial to employees or businesses involved in servicing bicycles and skis.
Klíčová slova:
bike and ski service; prototype; website; mobile application; UX design
Informace o studiu
Studijní program / obor:
Informační systémy a technologie/UX výzkum a design