Anatómia telekomunikačnej firmy z pohľadu podnikovej analytiky
Autor(ka) práce:
Lukas, Andreas
Typ práce:
Diplomová práce
Vedoucí práce:
Stanovská, Iva
Oponenti práce:
Pour, Jan
Jazyk práce:
Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práca „Anatómia telekomunikačnej firmy z pohľadu podnikovej analytiky“ poskytuje analytický pohľad na podnikové riadenie v telekomunikačnom sektore. V úvodnej časti je definovaný telekomunikačný priemysel, jeho hlavní aktéri a kategorizácia firiem v odvetví. Následne sú identifikované kľúčové faktory ovplyvňujúce riadenie analytiky v tomto sektore, vrátane regulačných požiadaviek, technologických trendov a špecifík zákazníckych interakcií. Práca ďalej popisuje typické oblasti riadenia telekomunikačnej firmy, pričom sa sústredí na strategické riadenie, finančné riadenie, riadenie infraštruktúry, IT a dátovej analytiky, ako aj zákazníckej podpory a marketingu. Pre každú z oblastí sú definované hlavné analytické úlohy, role, metriky a využívané dáta. Tieto prvky predstavujú základný rámec pre návrh a optimalizáciu informačných systémov v telekomunikačných firmách. Záverečná časť práce zahŕňa validáciu navrhnutého modelu expertnou analýzou, pričom prínos tejto práce spočíva najmä v poskytnutí holistického prehľadu pre analytikov, produktových manažérov a konzultantov v telekomunikačnom sektore. Práca taktiež rozširuje koncept MBI – IT a anatómia firmy o špecifiká telekomunikačného priemyslu.
Klíčová slova:
Telekomunikácie; Dátová analytika; Podniková analytika; Riadenie
Název práce:
Anatomy of a telecommunications company from the perspective of business analytics
Autor(ka) práce:
Lukas, Andreas
Typ práce:
Diploma thesis
Vedoucí práce:
Stanovská, Iva
Oponenti práce:
Pour, Jan
Jazyk práce:
Slovensky
Abstrakt:
The diploma thesis "Anatomy of a telecommunications company from the perspective of business analytics" provides an analytical view of corporate management in the telecommunications sector. The introductory part defines the telecommunications industry, its main actors and the categorization of companies in the industry. Subsequently, key factors influencing the management of analytics in this sector are identified, including regulatory requirements, technological trends and specifics of customer interactions. The thesis further describes typical areas of telecommunications company management, focusing on strategic management, financial management, infrastructure management, IT and data analytics, as well as customer support and marketing. For each of the areas, the main analytical tasks, roles, metrics and used data are defined. These elements represent the basic framework for the design and optimization of information systems in telecommunications companies. The final part of the thesis includes the validation of the proposed model by expert analysis, while the benefit of this work lies mainly in providing a holistic overview for analysts, product managers and consultants in the telecommunications sector. The work also expands the concept of MBI – IT and the anatomy of the firm to include the specifics of the telecommunications industry.
Klíčová slova:
Telecommunications; Business Analytics; Management; Data Analytics
Název práce:
Anatomie telekomunikační firmy z pohledu podnikové analytiky
Autor(ka) práce:
Lukas, Andreas
Typ práce:
Diplomová práce
Vedoucí práce:
Stanovská, Iva
Oponenti práce:
Pour, Jan
Jazyk práce:
Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práce „Anatomie telekomunikační firmy z pohledu podnikové analytiky“ poskytuje analytický pohled na podnikové řízení v telekomunikačním sektoru. V úvodní části je definován telekomunikační průmysl, jeho hlavní aktéři a kategorizace firem v odvětví. Následně jsou identifikovány klíčové faktory ovlivňující řízení analytiky v tomto odvětví, včetně regulačních požadavků, technologických trendů a specifik zákaznických interakcí. Práce dále popisuje typické oblasti řízení telekomunikační firmy, přičemž se soustředí na strategické řízení, finanční řízení, řízení infrastruktury, IT a datové analytiky, jakož i zákaznické podpory a marketingu. Pro každou z oblastí jsou definovány hlavní analytické úlohy, role, metriky a využívaná data. Tyto prvky představují základní rámec pro návrh a optimalizaci informačních systémů v telekomunikačních firmách. Závěrečná část práce zahrnuje validaci navrženého modelu expertní analýzou, přičemž přínos této práce spočívá zejména v poskytnutí holistického přehledu pro analytiky, produktové manažery a konzultanty v telekomunikačním sektoru. Práce také rozšiřuje koncept MBI - IT a anatomie firmy o specifika telekomunikačního průmyslu.