Kybernetická bezpečnost žáků středních škol
Název práce: | Kybernetická bezpečnost žáků středních škol |
---|---|
Autor(ka) práce: | Nerád, Patrik |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Radváková, Věra |
Oponenti práce: | Šafránek, Petr |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Bakalářská práce se věnuje problematice kybernetické bezpečnosti se zaměřením na studenty středních škol. Hlavním cílem práce je zjistit úroveň povědomí středoškoláků o současných kybernetických hrozbách a možnostech preventivní ochrany. Teoretická část práce definuje klíčové pojmy z oblasti kybernetické bezpečnosti, klasifikuje různé typy kybernetických hrozeb a podrobněji se věnuje hrozbám specifickým pro středoškolské studenty, jako je kybergrooming, kyberšikana a sexting. Dále popisuje preventivní opatření, a to jak specifická pro jednotlivé hrozby, tak i obecná doporučení, a představuje významné osvětové a preventivní projekty. Výzkumná část práce analyzuje data získaná z rozhovorů s učiteli středních škol a z dotazníkového šetření provedeného mezi studenty, včetně výsledků znalostního testu. Získané výsledky dotazníku a testu byly využity k ověření stanovených hypotéz a k analýze úrovně znalostí studentů v oblasti kybernetické bezpečnosti, jejich povědomí o preventivních opatřeních a způsobech, jakými se v této oblasti vzdělávají. |
Klíčová slova: | kybernetická bezpečnost; střední škola; kyberšikana; prevence |
Název práce: | Cybersecurity of secondary school students |
---|---|
Autor(ka) práce: | Nerád, Patrik |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Radváková, Věra |
Oponenti práce: | Šafránek, Petr |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The bachelor thesis is devoted to the issue of cyber security with a focus on secondary school students. The main objective of the thesis is to determine the level of awareness of secondary school students about current cyber threats and the possibilities of preventive protection. The theoretical part of the thesis defines the key concepts in the field of cyber security, classifies different types of cyber threats and elaborates on threats specific to secondary school students, such as cyberbullying, cyberbullying and sexting. It also describes preventive measures, both threat-specific and general recommendations, and introduces important awareness and prevention projects. The research part of the thesis analyses data obtained from interviews with secondary school teachers and from a questionnaire survey conducted among students, including the results of a knowledge test. The results obtained from the questionnaire and the test were used to test the stated hypotheses and to analyse the level of students' knowledge in the field of cyber security, their awareness of preventive measures and the ways in which they are educated in this field. |
Klíčová slova: | cyberbullying; cybersecurity; prevention; secondary school |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra systémové analýzy |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 7. 3. 2024 |
---|---|
Datum podání práce: | 16. 5. 2025 |
Datum obhajoby: | 26. 6. 2025 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/87966/podrobnosti |